A Magyar Nemzeti Bank (MNB) értesült az Apple-lel kapcsolatos ismételt fizetési problémákról. Az MNB ennek nyomán haladéktalanul felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel.

Már a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében.

Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.

Az MNB – amely számára elsődleges a pénzügyi piacok stabilitása és az ügyfelek biztonsága – folyamatosan tájékoztatást nyújt a továbbiakban is a fejleményekről.

Megismétlődött a nyári hiba?

Ez nem az első eset, az Apple magyar felhasználóinak számláiról olyan összegeket vontak le kártyás tranzakciókon keresztül júniusban, amelyek mögött nem volt valódi tranzakció – valószínűleg főleg már lemondott, vagy éppen nem aktuálisan kifizetendő előfizetések után vonhattak le különböző összegeket.

Az Apple Pay múlt heti technikai hibája miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetéseket a szolgáltató. Összesen 780 ezer tranzakció történt közel 2 milliárd forint értékben.

Az Apple egyébként azt mondta, hogy az érintett felhasználók adatai biztonságban vannak, mivel nincsen szó hackertámadásról vagy adatszivárgásról.

Az érintettek ekkor visszakapták a jogosulatlanul levont összegeket. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ugyanakkor azt javasolta, hogy mindenki ellenőrizze a banki egyenlegét és tranzakciótörténetét. Amennyiben azt tapasztalják, hogy nem történt meg a visszatérítés, jelezzék a hibát a számlavezető bankjuknak.

Korábbi cikkeinkben összefoglaltuk, hogy