Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása indul április 12-én – közölte az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A felújításra a hazai utak rá is szorulnak, ugyanis tavaly csaknem félezer alkalommal, sokmilliós nagyságrendben jelentettek az autósok kátyúkárt.

Tavaly félezer alkalommal, sokmilliós nagyságrendben jelentettek az autósok kátyúkárt

A 2022-ben bejelentett kátyúkárok összege a pár ezer forinttól a többszázezer forintig terjednek – értesült a napi.hu a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től. A tavalyi kárigények mintegy ötödét ismerte el a cég, igaz, számos ügy még folyamatban van. Bővebben>>>

Kétmillió négyzetméteren cserélnek burkolatot

Munkálatok lesznek az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8-as gyorsforgalmi utakon. Idén 297 kilométer hosszan, 2 millió négyzetméteren cserélik a régi, elöregedett, javításra szoruló burkolatot új aszfaltra.

Az MKIF munkatársai az M3 és az M7-es autópályán kezdik az úgynevezett szintrehozási munkálatokat. A teljes szintrehozás 2025-ig tart.

  • Ezen felül országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába, az Oszlári Tisza híd, a Köröshegyi völgyhíd és a Pentele híd.
  • Továbbá 30 pihenőnél javítják az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cserélik a gépészetet. Fákat ültetnek és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyeznek a pihenőkbe.
  • Ahol szükséges, cserélik a vadvédő kerítést is az autópályák mindkét oldalán.

Húsvétig biztosan nem kezdenek bele

A gyorsforgalmi útfelújítások terelésekkel, forgalomkorlátozásokkal járnak.

Közölték, igyekeznek a munkálatokat úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Példaként említették, hogy az egész felújítást húsvét után indítják, az M7-en pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton között előre tervezett munkálatok nem lesznek.

Az utazókat arra kérték, indulás előtt mindig tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről és a felújítások ideje alatt tervezzék utazásaikat hosszabb menetidővel.