A kiegészített vasúti lista a Magyar Közlönyben jelent meg, egy sok közlekedési jogszabályt módosító rendelet mellékleteként.
A terv szerint megújul a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasút részben a Varsóba menő vasútvonal fejlesztéseként. Fejlesztésként szerepel a Rákos - Nagykáta - Újszász - Szolnok, a Cegléd - Kiskunfélegyháza - Szeged, valamint a Szeged - Szabadka vasútvonal.
További fejlesztések:
- Zalaegerszeg - Rédics (- Lendva - Beltinci),
- Kelenföld - Budaörs (Törökbálint),
- Nagykáta - Újszász,
- Kiskunfélegyháza - Szeged-Rendező pályaudvar, és a
- Debrecen - Füzesabony vasútvonal.
Intermodális vasúti központok lesznek a következő városokban (a NIF beruházásában): Debrecen, Nyíregyháza, Székesfehérvár, Tatabánya, Bicske, Kaposvár, Miskolc, Kecskemét, Dunaújváros, Szombathely, Zalaegerszeg, Győr, Salgótarján és Kőszeg.
Új vasúti híd építésének az előkészítése kezdődik meg Budapesten.
Egy másik rendeletben a kormány a hatósági ügyek intézését tekintve nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánította a Komoró, valamint Fényeslitke külterületén megvalósuló vasúti fejlesztést. Itt normál- és szélestávú vasúti pálya is lesz. A projekt része az intermodális logisztikai központ, amelyhez egyéb építmények és infrastruktúra fejlesztések kapcsolódnak.
A kormány koordinációs feladatokat ellátó kormánymegbízottként a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízottat jelölte ki. A beruházásokkal összefüggésben építészeti-műszaki tervtanácsi véleményt nem kell beszerezni, településképi véleményezési eljárást nem kell lefolytatni, és településképi bejelentési eljárásnak sincs helye.