Az Intercity fél órát késik, a légkondi se működik, ez mindennapos élmény. Vajon a helyzet romlik vagy csak hozzá kéne szoknunk? – teszi fel a kérdést Facebook-posztjában Vitézy Dávid. Az ő válasza pedig az, hogy a helyzet látványosan romlik.
Mindezt egy, a MÁV adatai alapján elkészített grafikonnal is igazolja, ami az InterCity és más feláras MÁV Start távolsági vonatok menetrendszerűségét mutatja be 2019 és 2024 között.
Az adatok alapján pedig 2024 júniusában a magyar InterCity-k 42,9 százaléka volt pontos, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy kevesebb mint 5 percet késett, vagyis a távolságot vonatok 57,1 százaléka ennél többet. Vitézy szerint ez az adatok gyűjtése óta mért legrosszabb érték.
Hozzáteszi ugyanakkor, hogy ezt a negatív eredményt nem lehet egyetlen miniszter nyakába varrni, az állapotok romlása sok évtizednyi elmaradt beruházás, valamint az elhanyagoltság eredménye – írja posztjában a korábbi közlekedési államtitkár.
Összeszedett ugyanakkor öt pontot, amely szerinte a jelenlegi közlekedési miniszter, azaz Lázár János felelőssége. Ezek között szerepel a vasúti nagyberuházások leállítása, ideértve az új mozdonyok és járművek beszerzésének leállítását is, valamint, hogy az olcsó vármegye- és országbérletekkel jelentős bevétel tűnt el a rendszerből.
Lázár János felelősségének nevezte a korábbi főpolgármester-jelölt azt is, hogy lelőtték az országos közlekedésszervező létrehozását, nincs semmilyen megrendelői kontroll az állami monopóliumként működő MÁV felett, ami így szerinte Európában egyedüliként egy államszocialista modellben működik.
Mindezek mellett azt is kifejtette, hogy meglátása szerint a folyamatos költöztetések, átszervezések és miniszteri ugráltatások miatt a MÁV-csoport a rendszerváltás óta a soha nem volt ilyen rossz szervezeti és morális állapotban.
A magyar vasút helyzete tehát nem csak stagnál, hanem látványosan romlik. Az “elműködött ez így eddig is, nem kell ezzel foglalkozni” típusú kormányzati hozzáállás a vasút kapcsán már nem működik tovább - azt hiszem, fontosabb probléma ez, mint a Fanta narancstartalma.
– zárta gondolatait Vitézy Dávid.
Fanta-háború: Lázár János nem teszi zsebre ezt a kemény választ
Teljesen megalapozatlannak tartja, ezért visszautasítja Lázár János vádjait az Országos Kereskedelmi Szövetség. Az áruházláncokat képviselő szervezet a Coca-Cola termékét érintő úgynevezett Fanta-háborúban kétfelé bontva fogalmazta meg az észrevételeit az építési és közlekedési miniszter kijelentéseire reagálva. Felvették a kesztyűt az élelmiszerjog és a kettős minőség témájában is.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!