A Budapesti Közművek a lajtos kocsikon kívül 2 darab, hét köbméteres, ivóvízszállításra fenntartott locsolóautót is küldött Solymárra. Így a fővárosi cégek Solymáron összesen 3 autóval segítenek a bajban.
A víz hatalmas érték és Budapestnek óriási szerencséje van azzal, hogy európai összehasonlításban is jó minőségű és biztos vízellátása van, ami a természeti adottságok mellett a több mint 150 éves Fővárosi Vízművek kiváló szakmai csapatának is köszönhető - írja bejegyzésében a főpolgármester.
Az sem véletlen, hogy a baj először a túlzsúfolt agglomerációs településeken jelentkezik. Az ottani hálózatot nem ekkora terhelésre szabták
- vélekedik Karácsony.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy magyar víziközmű-rendszer borzasztóan rossz állapotú. Van olyan város, ahol az ivóvíz közel fele egyszerűen eltűnik a talajban. A kormány pedig nem, hogy segítené a fejlesztéseket, de még különadóval is sújtja a jellemzően önkormányzati tulajdonban lévő közműszolgáltatókat. Például 2020-ban 4,5-szeresére (!) emelték a Fővárosi Vízművek által befizetett adó mértékét, ez mínusz 2.5 milliárd forintot jelentett.
Menczer Tamás, Pest megye 2. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője korábban katasztrófahelyzetnek nevezte, hogy Solymáron nincs víz. A szolgáltató, a Duna Menti Regionális Vízmű (DMRV) Zrt. tájékoztatása szerint a probléma oka nem a víz hiánya, hanem a rendszer kapacitása és a kánikula miatt megnövekedett vízfogyasztás.