A Waberer's Csoport 2024-es évét fantasztikus évnek titulálta Barna Zsolt elnök-vezérigazgató. A cégvezető a logisztikai szolgáltató tavalyi eredményeit, illetve 2025-ös várakozásait és aktuális stratégiai céljait bemutató pénteki sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: „a tavalyi évünk nagyon komoly eredménytöbbletet hozott, bőven felülmúlva a várakozásokat."

Ezt mi sem bizonyítja jobban a számok nyelvén, mint például az, hogy 

  • 2024-ben hét százalékkal tudták növelni az árbevételüket, 757 millió euróra;
  • miközben öt százalékos, 45 millió euró volt a nyereségnövekedés (EBIT);
  • az EBITDA életükben először 100 millió euró fölé nőtt, egész pontosan 102 millió euró lett.

Az szintén a sikersorozat része volt Barna Zsolt szerint, hogy a cégcsoport tavaly több, stratégiailag fontos projektjét is el tudta indítani: csupa olyasmit, amelyek a vezetőség reményeinek megfelelően a jövőbeli növekedésük alapját fogják jelenteni. Az országos raktárlogisztikai hálózat fejlesztése például az ecseri és a debreceni beruházással kezdődött.

Miből lesz a magyar multi? - A Waberer's vezetője is ott lesz az idei Money Talks-on!

Barna Zsolt, a Waberer's Csoport elnök-vezérigazgatója is az Economx közelgő, Money Talks'25 című nagyszabású üzleti konferenciájának egyik kiemelt vendége lesz. A cégvezetőt, aki 1996 óta dolgozik a Waberer’s Csoportnál, mindenekelőtt arról fogjuk kérdezni, hogy mi a titok: miből lesz a magyar multi.

A Money Talks'25 konferencián összességében többek között azt járjuk körül, hogy kik lesznek a 21. század Demján Sándorai? Hol rejtőznek a magyar gazdaság self-made üzletemberei, és hogyan léphetnek szintet a hazai kkv-k? Mi kell ahhoz, hogy vállalkozásaink exportképesek és a nagybefektetők számára is vonzóak legyenek?

Helyszín: Millenáris Nemzeti Táncszínház

Időpont: 2025. április 14.

A részletes programot és az előadók listáját ITT érheti el.
Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. elnök-vezérigazgatója
Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. elnök-vezérigazgatója
Kép: Economx / Hartl Nagy Tamás

Ezen túl megindult a régiós terjeszkedés is a cégcsoportnál Szerbiában az MDI akvizíciójával, ahogy a Waberer's belépett a vasúti logisztikai piacra – a PSP és a GySEV CARGO – akvizíciójával, akárcsak a közúti személyszállítási piacra, illetve a Posta Biztosítók megvásárlásával elkezdődött a biztosítási üzletág diverzifikációja is. 

A sajtótájékoztatón elhangzott: 2025 és 2030 között legalább 400 millió eurót költene beruházásokra a Waberer’s Csoport. Ennek keretében létrejön az országos raktárfejlesztési hálózat, 100 ezer négyzetméterrel bővül a raktárkapacitás, folytatódik a regionális terjeszkedés, és az új üzletágként megjelent közúti személyszállítási területen is flottabővülés várható.

Mindez konkrét számokban kifejezve például azt jelenti, hogy 2027-ig legalább három saját raktárépületet szeretnének Budapesten, illetve a főbb vidéki ipari központokban. Az egyik első projekt, köztük a 22 ezer négyzetméteres debreceni raktár átadása 2026 elejére várható – fejtette ki Tóth Szabolcs, a Waberer's gazdasági -és stratégiai vezérigazgató-helyettese. 

Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja, gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese
Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja, gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese
Kép: Economx / Hartl Nagy Tamás

Mint kiderült, a vasúti szállítás világában is igencsak ambiciózus a Waberer's Csoport, miután megfogalmazták, hogy

  • szeretnének felkészülni az európai vasúti logisztika támogatására;
  • minél intenzívebben jelen lennének a tömegáruk, köztük például az építőanyagok és a gabona szállításának szegmensében;
  • a hazai és a regionális autóipari központok vasúti kiszolgálásában is részt vennének;
  • saját közúti flottájukat is a vasútra migrálnák;
  • kihasználva a fuvarozási és a szállítmányozási leányvállalataik közti szinergiákban rejlő lehetőségeket. 

Az elképzelések hátterében két megvalósult akvizíció áll: az egyik az 1200 vasúti kocsival és a 21 darabos mozdonyállománnyal operáló PSP Csoport 2024-es megvásárlása, a másik pedig a a GYSEV Cargo Zrt. tavaly év végi 70 százalékos részesedésének megszerzése. Ugyanakkor a Waberer's cégcsoportnál az utóbbi időben nem csupán vonat, hanem busz is „került a zsákba"

Miután az idén megtörtént a Pannonbusz adásvételi szerződésének aláírása, újabb üzletfejlesztési dimenzió nyílt meg a vállalatcsoport előtt a közúti személyszállításban:

  • dolgozói járatokat üzemeltetnének ipari termelő ügyfeleik számára;
  • helyi és helyközi szolgáltatási buszjáratokat is üzemeltetnének;
  • ahogy vonatpótló járatokat;
  • beindítanák a busz szerviz szolgáltatást is külső ügyfeleik számára. 

„A regionális terjeszkedést elkezdtük, de nem fejeztük be" – jelentette ki Erdélyi Barna, a Waberer's igazgatósági tagja, aki azt is hozzáfűzte, hogy elsősorban a környező országok, Csehország, Szlovákia, Lengyelország felé szeretnének terjeszkedni, akárcsak a Balkán felé, ahogy Románia is az expanziós terveik fókuszában szerepel. 

Erdélyi Barna, Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja; a Gránit Biztosító igazgatóságának elnöke
Erdélyi Barna, Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja; a Gránit Biztosító igazgatóságának elnöke
Kép: Economx / Hartl Nagy Tamás

A cégcsoport vezetői végezetül beszámoltak arról is, hogy a jövőbeli bővülésben egyre fontosabb szerepet kap, szintén mint stratégiai ágazat, a biztosítási szegmens is. Ehhez a hátszelet a Posta Biztosítók tavalyi felvásárlása adja, amely a magyar életbiztosítási piacon ma ötödik a piacon. Ehhez párosul a nem életbiztosítási piacon mozgó Gránit Biztosítójuk. 

A Waberer's Csoport birtokolta három biztosító együttesen momentán körülbelül 1 millió biztosítási kötvénnyel rendelkezik.

Innen indulva az egyik fő célkitűzés, hogy biztosítási portfóliójukat középtávon eljuttassák a 40-45 millió forintos bevételig. Ennek érdekében bővül a termékportfólió, például azzal, hogy a Gránit Biztosító jelenlegi járművekre és üzleti ügyfelekre fókuszáló működése kiegészül a lakossági biztosítási termékek széles skáláját felvonultató Posta Biztosítókkal. 

Vagyis a cégcsoport bővülésben egyre fontosabb szerepet kap majd a biztosítási szegmens is, és összességében idén is bővüléssel számol a társaság, amely 400 millió eurót költene beruházásokra a következő, 2025 és 2023 közti időszakban. Miután a Waberer’s fő célja, hogy piacvezető komplex logisztikai szolgáltatóvá váljon a közép-kelet-európai régióban. 

Kép: Economx / Hartl Nagy Tamás

A Waberer’s Csoportról

A Waberer’s Csoport Magyarország piacvezető komplex logisztikai szolgáltatója, egyben saját flottával rendelkező közúti logisztikai vállalata. A csoport a gépjárművekhez, fuvarozáshoz kapcsolódó biztosítások területén is számottevő pozícióval rendelkezik a magyar piacon. A Waberer’s 2800 tehergépjárműből álló flottát üzemeltet, és 250 ezer négyzetméter raktárat kezel, ezzel a régió egyik legnagyobb logisztikai kapacitása felett rendelkezik. A vállalat részvényeit 2017 óta jegyzik a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában. A Waberer’s Csoport társadalmi felelősségvállalásának részeként támogat alapítványokat, egészségügyi, kulturális és sportszervezeteket, valamint elkötelezett ökológiai lábnyomának csökkentése mellett. A csoport tagja egyebek mellett a Waberer’s International Nyrt., a WSZL Kft., a Gránit Biztosító, a vasúti logisztikával foglalkozó PSP Csoport, a lengyel Link S.p. z o.o. és a szerb MD International is.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!