Az eljárás lényege az, hogy ha a fogyasztó csalást észlel, akkor ő vagy a rendőrség értesíti a számlavezető bankot annak érdekében, hogy a tranzakció felfüggesztésre kerüljön. Ezután pedig a számlavezető a kedvezményezettet bankját értesíti a csalásról, egyúttal pedig az átutaló személy és a kedvezményezett adatairól, valamint a tranzakció egyéb részleteiről – írja közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Miután ez megtörténik, egy gyors információcserét követően a bankok bejelentést tesznek a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál működő pénzügyi információs egységnek (FIU).

A FEOSZ ugyanakkor hangsúlyozza, legjobb, ha a bajt megelőzzük. Azt írják, nem mindegy, kitől rendelünk terméket, így például az is gyanús lehet, ha egy weboldalnál nincsenek elérhetőségi adatok, így se e-mail cím, se telefonszám. Hozzáteszik, a távol-keleti webáruházakkal sem árt vigyázni, mivel ebben az esetben nehezebb lehet a jogaink érvényesítése.

Hangsúlyozták, hogy érdemes előzetesen tájékozódni vásárlás előtt azokról a honlapokról, ahonnan vásárolni szándékozunk, akár a fogyasztói értékeléseket olvasva, akár a Nemzetgazdasági Minisztérium által vezetett jogsertowebaruhazak.kormany.hu oldalon a jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát böngészve.

Gyerekek életét veszélyeztette termékeivel a Temu és a Shein

Ismét a figyelem középpontjába került a Shein és a Temu, ugyanis életveszélyes babáknak és kisgyermekeknek szóló termékeket árusítanak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.