A bankcsoport 2014-ben 48,5 milliárd forint céltartalékot képzett a visszatérítésekre. A jelzáloghiteles ügyfeleknek visszajáró átlagos összeg 1,45 millió forint, az autóhiteleseknél 300 ezer forint volt. Az egyedi esetek ugyanakkor ettől az átlagtól jelentős eltéréseket mutatnak, hiszen a visszatérítés, illetve jóváírás összege függ például a hitelfelvétel időpontjától, a hitel összegétől, kamatától, futamidejétől - fűzik hozzá. Mivel az autóhitelek forintosítása nem volt kötelező, az érintett ügyfeleknek a Budapest Autó a következő hetekben kamatkedvezményes forintosítási ajánlatot tesz.
A jelzáloghitellel, illetve személyi kölcsönnel rendelkező ügyfeleknek a bank összesen mintegy 23 ezer levelet postázott, míg a Budapest Autó mintegy 91 ezer levelet adott postára április 30-áig.
Az elszámolással kapcsolatos megnövekedett számú feladatokra a bankcsoport belső átszervezésekkel, és közel 90 új munkatárs felvételével készült fel. A Budapest Bank vállalta, hogy a 2010. november 27. és 2014. július 19. közötti szerződésekre vonatkozóan is elszámol az érintett ügyfelekkel, és az egyoldalú szerződésmódosítások nyomán keletkezett túlfizetéseket visszatéríti - olvasható a közleményben.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Óriási a baj: Nagy Márton 2,5 százalékra rontotta a GDP-növekedést

Nem tudta tovább titkolni a kormány: kiderült volna az igazság Nagy Mártonékról

Megjelent egy új várólista-protokoll: betegek tízezreinek változhat meg az élete

Nem áprilisi tréfa, amit holnaptól látni fog a kutaknál

Drasztikus átalakulás előtt a Gazprom: történelmi a bukás

Sorra kapnak észbe a légitársaságok, újabb fapados tuningolná a hűségprogramját

Újabb háború a küszöbön? Tajvan már aktiválta rakétarendszereit

Helyzet van Szlovákiában: Robert Fico bárkit megkínál fertőzött tejjel, a katonák már a határokon

Közelít a járvány: szigorítanak a csehek, a hadsereget is bevetik
