Még 2016 végén készítettünk egy rendhagyó rangsort a boltláncokról, mégpedig a facebookos kedvelők száma alapján. Most megnéztük, mi változott azóta.
A legtöbb kedvelője továbbra is a Sparnak van, már közel 800 ezren vannak, ami 17 százalékos növekedést jelent. A Tesco áll a második helyen, a boltlánc 15 százalékkal 780 ezerre növelte a lájkolók számát. A harmadik helyen a Lidl áll, a korábbi félmilliós tábora 34 százalékkal 670 ezresre nőtt.
Ha nem az abszolút számokat, hanem a növekedést százalékos mértékét nézzük, akkor a franchise-rendszerben működő Coopé az első hely, a boltlánc ugyanis 44 százalékkal 380 ezerre növelte a kedvelők számát. Ezzel megelőzi a 34 százalékos emelkedést elérő Lidl mellett a szintén jelentős - 31 százalékos pluszt elérő - CBA-t, valamint az Aldit is, amely 27 százalékkal 325 ezerre növelte a táborát.
Fontos azonban, hogy a franchise-rendszerben működő Coop, CBA és Reál esetében a hálózatukba tartozó boltoknak vannak saját oldalaik, így azokkal együtt nagyobb a kedvelők teljes tábora.
Boltlánc | 2018. január 3. | 2016. október 23. | Növekedés (%) |
Spar | 798 ezer | 684 ezer | 17 |
Tesco | 780 ezer | 681 ezer | 15 |
Lidl | 670 ezer | 500 ezer | 34 |
Coop | 380 ezer | 264 ezer | 44 |
Aldi | 325 ezer | 256 ezer | 27 |
Auchan | 301 ezer | 259 ezer | 16 |
Penny | 131 ezer | 108 ezer | 21 |
CBA | 38 ezer | 29 ezer | 31 |
Reál | 14 ezer | 13 ezer | 8 |
Forrás: Facebook, Napi.hu-gyűjtés |
A listát 2018. január 3-án készítettük, így később a sorrend változhat.