A húsvéti ünnepeket megelőző két-három hétben jellemzően fokozódik az élelmiszerek forgalmazása, miközben a tavasz meghozza a kedvet a szabadtéri, kerti programokhoz, ami pedig az iparcikkek értékesítését növeli. A nagyobb kereslet az előttünk álló hétvégén már látszódhat, mivel megkezdődött a tipikus húsvéti termékek vására - mondta a Magyar Nemzetnek Vámos György az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Hetek óta tapasztalják a kereskedők a mennyiségi növekedést az értékesítésben. Míg a járvány előtti években a csendesebb januári, februári eladások után jellemzően tavaszra lódultak meg a vásárlások, a pandémiás helyzetben óvatosabb volt a húsvéti fogyasztás. Ebben az évben viszont azt látjuk, hogy az áremelkedések ellenére is mennyiségben magasabb lesz a lakossági fogyasztás az ünnep előtt.
Az árérzékenység rányomja a bélyegét a vásárlásokra, ami elsősorban abban mutatkozik meg, hogy jobban válogatnak a termékek között. A jegybank friss előrejelzése egybeesik a cégek várakozásaival: e szerint elhúzódó inflációs időszakkal kell számolni, ám mivel a családok jövedelmei is nőttek, emelkedni fog a fogyasztás. Az áremelkedési trend lassan fog csillapodni, egy darabig még magas inflációval kell számolni.