Csütörtökön mutatta be a Ford Magyarország a paletta tisztán elektromos autóját, a villanyos Focust.
Az autóban 33 kilowattos motor van, ezzel a gyártó ígérete szerint ténylegesen meg lehet tenni több mint 200-225 kilométert, nagyon takarékos üzemmódban akár 250 kilométerre is el tud menni.
Mit tud? Mennyiért?
A villanyautókhoz hasonlóan meglehetősen drága, a listaára 13 millió forint, ami minden kedvezmény kihasználásával 10 millió forintra leszorítható.
Cserébe ingyen lehet vele parkolni és a legtöbb áramkúton ingyenesen lehet tölteni. A töltőcsatlakozója az úgynevezett CCS típusú, ilyen van például a villany VW Golfban vagy éppeb a BMW i3-asban. Ezt a töltőcsatlakozót egyelőre viszonylag kevés olyan villámkúton lehet tölteni, amellyel 20-30 perc alatt legalább 80 százalékra tölthető. Budapesten viszont csak pár ilyen található.
Mikor érheti meg?
A villany Focus a magas ára miatt egyelőre csak azoknak lehet alternatíva, akik rengeteget mennek. A Totalcar korábbi tesztje szerint a Focus 1,5 literes motorral szerelt benzines verziója 7,5 litert fogyasztott a listaára pedig felszereltségtől függően 5,2-9 millió forint.
Ehhez képest a villany Focus drágább, ha kizárólag az üzemanyag-kiadásokat nézzük akkor 40-180 ezer kilométer alatt térül meg a villanyos Focus többlete. A karbantartási költségek viszont alacsonyabbak lehetnek a villanyautónál, ami javítja a mérleget.
Mire készül a Ford?
A fordosok is tisztában vannak azzal, hogy a villany Focus egyelőre nem tömegcikk, inkább marketingértéke van, például környezettudatosság terén, emellett a gyártó ezzel jelzi, hogy ő is tett lépéseket az egyre jobban fejlődő villanyautó-szegmensben.
A Ford szerint a következő 15 évben többségbe k erülnek a villanyos autók. A gyártó 4,5 milliárd dollárt költ fejlesztésekre és több mint egy tucat elektromos vagy hibrid modellek - köztük haszonjárművek - jelenjenek meg a palettán.