Tavaly a Porsche Hungaria jelentősen korszerűsítette szervezetét s megújította informatikai rendszerét, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a márkaimportőr - várakozásai ellenére - a múlt évben mintegy 13 százalékkal több, összesen 34 ezer új autót értékesített, amiből mintegy 110 milliárdos árbevétel származott. Idén 37 ezer jármű eladását tervezik, 2007-re pedig legalább 50 ezer új autó értékesítése a cél.
A múlt évre alig tervezett növekedést az öt - Audi, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen (VW) - személyautó-, illetve haszonjármű-márkát forgalmazó Porsche Hungaria. Az első negyedévi nem túl impozáns eladási adatok után 2002-ben mégis mintegy 13 százalékkal több, összesen 34 ezret meghaladó új autót értékesített a cég.
Ezzel - csak a járművek eladásából - mintegy 110 milliárd forint árbevételt ért el a Porsche Hungaria, amely a magyarországi személyautó- és kishaszonjármű-piacon 2002-re együttesen 17 százalékos részesedést mondhat magáénak. Mindezt Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója a NAPI Gazdaságnak részben azzal magyarázta, hogy a múlt év második felére a cégcsoportnál sikerült befejezni a logisztikai, valamint az informatikai rendszer korszerűsítését magába foglaló infrastrukturális átalakítást. Erre összesen csaknem egymilliárd forintot fordítottak, s bár a modernizáció már a tavalyi értékesítésben is éreztette kedvező hatását, a cégnél főleg ettől az évtől várják az áttörést, amely tovább növeli majd az újautó-eladásokat. A márkakereskedésben ugyanis az új informatikai rendszer segítségével a korábbinál közvetlenebb kapcsolatban lesznek az autógyárakkal.
Az említetteknek köszönhetően Audikból idén - a jelentős, 36 százalékos első negyedévi visszaesés után - 1080 darabot értékesítettek, ami csak 10 százalékkal kevesebb a 2001. évinél. Ebben az évben összesen 1150-1200 Audi eladásával, ezen belül a luxuskategóriájú A8-asból 45-50 értékesítésével számolnak.
Aradi Géza, a Porsche márkaigazgatója elmondta, hogy a sportkocsik értékesítését megduplázták, így 20 autó talált gazdára. Az év közepétől itthon is kapható terepjáró modellből eddig 15 megrendelést vett fel a cég.
A 2001. évihez képest a több mint 6000 Seat eladásával 20 százalékos növekedést elért márka 3,4 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak. Orbán Szabolcs márkaigazgató szerint idén összesen 7000 új Seat értékesítésével és két-három újabb márkakereskedés létrehozásával számolnak.
A tavalyi csaknem 11,5 ezer új Skoda eladásával - ami 40 százalékos növekedést jelent - a márka 6,7 százalékos piaci részesedést szerzett. A Skodák közül a Fabia modellek voltak a legkeresettebbek, amelyek a hasonló kategóriájú Suzukik után a legnagyobb mennyiségben eladott személyautók.
Az összesen csaknem 12,5 ezerre rúgó VW-értékesítés durván hétszázzal kevesebb a 2001. évinél, a modellváltásra váró IV. generációs Golf-családból azonban 30 százalékkal többet vásároltak tavaly, mint egy évvel korábban. Idén 13,5-14 ezer új VW eladásával számolnak. A 8,6 százalékos piaci részesedést elérő VW-haszonjárművekből csaknem 2400 kelt el: a legnépszerűbb modell a Transporter volt. Ennek idei nagyobb mértékű eladásaival - Kovács András márkaigazgató számításai szerint - ismét piacvezető lehet a VW.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.