A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadó felé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező, ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be.
A hívás során arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Nem kérnek a bankok jelszavakat
Az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével és ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerző hívásokat.
Az MKB felhívja a bank ügyfeleinek figyelmét arra, hogy a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat. Ha ilyen jellegű hívást kapnak, illetve abban az esetben, ha hasonló hívás során kiadták volna adataikat, haladéktalanul jelezzék azt a hitelintézetnek.
Tegnap este az OTP adott ki hasonló figyelmeztetést. A hitelintézet ügyfeleiknek bankkártya-adatait a csalók ezúttal elektronikus levélben kísérelték meg megszerezni.