Ahhoz, hogy komoly piaci szereplővé váljunk, már most be kell lépni az elektromobilitás területére - mondta az NRGreportnak Bujáki Zsolt, az MVM Partner Zrt. Értéknövelt Szolgáltatások Igazgatóságának vezetője. A terjeszkedés első lépeseként a cég szálloda- és élelmiszerláncokkal együttműködve telepít elektromos töltőket. Már dolgoznak egy megfelelő infokommunikációs háttéren is, hogy a szolgáltatást egyszerűen igénybe vehessék a szállodák ügyfelei és a vásárlók.
A kiépítést már megkezdték: a Danubius Hotels csoportnál már három hotelnél építettek állomásokat, a cél az volt, hogy még a vizes vébére elkészüljenek a szolgáltatással. Az idegenforgalmi szektorban az állami vállalat infokommunikációs szolgáltatást is biztosítana, hogy a jövőben ne a szállodai személyzetnek kelljen ki-bekapcsolnia a töltőket, hanem a vendégek számláján vezessék a használatot.
Az MVM leánya az áruházláncok közül a CBA-val már sikeresen együtt dolgozik, de további partnerekkel tárgyal. A törvényi háttér is kedvez az elektromos autók piacának: meghatározott számú parkolóhellyel rendelkező napi fogyasztási cikkeket árusító üzleteket kötelezik arra, hogy elektromos töltőket telepítsenek - mondta el Bujáki a szakportálnak.
Profitot ugyan már most realizálni lehet a töltőállomások kiépítéséből, vagy az ahhoz kapcsolt szolgáltatások üzemeltetéséből, de nem számolnak rövid távú megtérüléssel. Egyelőre ugyanis megbecsülni sem lehet, hogy milyen mértékben terjednek el az elektromos járművek. Jó előjel a piacnak, hogy az állam két és fél milliárd forintért vesz ilyen autókat.
A Napi.hu együttműködik az NRGReport.com portállal.