Ingolstadtban, ahol az Audi legfőbb németországi gyártóbázisa van, elég komoly visszhangot váltott ki, hogy az autógyári munkástanács megszellőztette: novembertől leállítanának egy gyártósori műszakot - olvasható a portálon.
A döntés mögött az állhat, hogy az Audi nem tudott időben felkészülni egy technológiai váltásra, méghozzá arra, hogy motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett tesztnek vessék alá. Ez az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz közelíteni.
Kapcsolódó
A késés miatt gyártósorokat kell visszafogni. Ez azonban nem lenne baj, ha az Audi rugalmasan tudná "ide-oda rakosgatni" az autókat a gyártósorokon.
A problémák Ingolstadtban elsősorban az A4/A5 modelleket gyártó soron vannak, miközben az A3/Q2 szalag úgy megy, hogy ott gyakran még túlórás műszakokat is be kell állítani. A németek most állítólag gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsák a gyártósorok közötti átjárhatóságot, és ennek részeként például képesek lesznek arra, hogy A3-asokat gördítsenek le az A4/A5-ös sorról.
Ennek a fejlesztésnek magyar vonatkozása is van, a hírek szerint ugyanis januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át
- írja a portál.
A kép forrása: Audi.