Hat százalékkal emelkednek december 1-től a Suzuki-alkatrészek árai. (Ma közel 450 ezer tulajdonos használ Suzukit Magyarországon, a járművek életkora 14,9 év.) Ez egy súlyozott átlagú emelkedés, nem minden terméket érintett egyformán, van olyan is, amelynek nem változik az ára. A drágulás oka a negatív profitú alkatrészek felülvizsgálata és az importőri költségek növekedése - válaszolták a portálnak a társaságtól.
2019-ben a márkaszervizekben, átlagosan 2-3 százalékkal emelkedtek az árak, de például a Suzuki termékeinél egyáltalán nem változtak. 2020-ban viszont immár a harmadik áremelés a decemberi: összességében minden egyes alkatrészük esetében a 20 százalékot is meghaladta a drágulás. A december előtti áremelések okaként a forint árfolyamváltozását nevezték meg a társaságnál. A Suzuki márkaszervizek óradíjai, átlagosan 25 százalékkal növekedtek: így most nettó 4252 forint és 13 950 forint között mozognak. A rezsióradíjak emelkedésének oka az üzemeltetési költségek és a munkabérek emelkedése.
A vezess.hu körkérdése alapján a Volkswagenek és a Skodák alkatrészárai "10 százalékot meghaladó mértékben" emelkedtek idén, a Renault-k és a Daciák esetén átlagosan 5 százalékkal, míg a Toyotánál 3,2 százalékkal. Mind az öt márkánál a forint árfolyama áll a drágulás hátterében, a japánoknál központi áremelés is.
A Renault/Dacia párosnál "körülbelül 10 százalékkal", míg a Toyotánál 7 százalékkal növekedtek a márkaszervizek óradíjai. Így ma 8500 és 17 300 forint között mozog a "mechanikus" beavatkozások óradíja a francia márkánál, 7500 és 17 300 forint között a román/franciánál, de "a diagnosztikai, karosszéria lehet több". A Toyotánál nettó 11 000 és 17 490 forint között mozog ma a mechanikus szerelések óradíja.
A Ford és az Opel nem válaszolt az alkatrészeik áremelésével kapcsolatos kérdésekre
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!