Lezárult a Magyar Fejlesztési Bank tulajdonában lévő MAG − Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. autóvásárlási tendere. Az uniós projektek ellenőrzését is végző szervezet a közbeszerzési eljárás értelmében 29 új vagy egyévesnél nem régebbi járművet szerez be, valamint opcionálisan − a szervezeti változásokhoz igazodva − további 13 autót a szerződéskötéstől számított 15 hónapon belül. A nyertes cégek feladata négy évre az autók karbantartása és 24 órás assistance szolgáltatás nyújtása is. Két részteljesítésben a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. és a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. nyert, míg a harmadikban az Auto-M3 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a Corner Car Center Autójavító Kft. alkotta Automag Konzorcium − tudtuk meg a MAG Zrt.-től.
A Porsche alsó közép- (a kiírás szerint 8 és opcionálisan további 10 darab) és felső középkategóriában (7 plusz 3 darab) Skoda Octavia, illetve Skoda Superb modelleket szállíthat, míg az Automag szintén alsó középkategóriában 14 Opel Astrát. A beszerzés alatt lévő Skodák között nincsenek olyan járművek, amelyeket a kormányzat tavaly Magyarország soros EU-elnöksége idején vett bérbe. A gépkocsikat a MAG Zrt. felső vezetői, szakmai vezetői és helyszíni ellenőrei is használják.
MAG: jelentős kedvezménnyel sikerült vásárolni
A beszerzés értékét előzetesen nettó 300 millió forintra becsülték, ehhez képest a nyertes ajánlatok összértéke 274 millió forint lett. Ez az összeg tartalmazza a három teljesítési kategóriában meghatározott opciós tételeket valamennyi jármű garanciális és általános karbantartási, javítási tervezett szervizköltségét is négy évre. A piaci ár alatt, 20-25 százalékkal kedvezőbben sikerült a beszerzés keretében gépjárműveket vásárolni − közölte a MAG Zrt., hozzátéve, hogy a kötelező szervizeken túli, beépített alkatrészekre biztosított kedvezmény mértéke 17 százalék a listaárhoz képest, a kötelező szervizeken kívüli szervizóradíj-kedvezmény pedig 45 százalék.
Az autóvásárlás azért vált szükségessé, mert a MAG Zrt. korábbi, 2007-ben kötött flottabérleti szerződése lezárult. A társaság tájékoztatása szerint az új flotta beszerzési ára és a hozzá tartozó üzemeltetési költségből adódó kiadások összességében tízmilliós nagyságrenddel kedvezőbbek, mint az előző, tartós bérleti konstrukció négy évre vetített kiadásai. A másik fontos szempont, hogy a négyéves futás után (mivel a gépkocsik saját tulajdonba kerülnek) az értékesítésükből további 70-80 millió forint bevétel származhat − közölte az uniós gazdaságfejlesztési pályázatokat is kezelő társaság.
A MAG Zrt. 2007-ben flottabérletre lebonyolított közbeszerzését − 49 és opcionálisan 11 darab, egyterű autó szállítására és üzemeltetésére − a Gas-Car Kft. nyerte meg. A céggel négy évre nettó 321,5 millió forint értékű szerződést kötöttek.
Háromszor futottak neki a beszerzésnek
A MAG most lezárult autóvásárlási közbeszerzését háromszor hirdette meg. Először tavaly augusztusban írta ki a tendert, amit szeptemberben vissza is vont, arra hivatkozva, hogy az abban előírt műszaki feltételek egy része versenykorlátozó lehet, ami ellentétes a közbeszerzési törvénnyel. A MAG abban a felhívásban meghatározta, hogy Skoda Octavia és Skoda Superb vagy azzal egyenértékű autókra vár ajánlatokat. A szeptember végén másodszor kiírt közbeszerzést pedig azért eredménytelenítették, mert arra nem érkezett egyetlen ajánlat sem. Harmadszor 2011. december 30-án jelentették meg a kiírást (gyorsított tárgyalásos eljárás formájában), amit januárban módosítottak, kitolták a jelentkezési határidőt, ez az eljárás zárult most.