Szeptember 1-jétől 35 évre koncesszióba adta a magyar kormány a gyorsforgami utak fenntartását és építését. A szerződést elnyerő magántőkealap végső tulajdonosai között ott van Mészáros Lőrinc és Szijj László milliárdos nagyvállalkozók.
A koncessziós időszak 2057-ig tart, ekkor úgy kell átadni a kezelt hálózatot, hogy az útszakaszokat teljesen felújították, ráadásul erre garanciát is kell vállalni - tudta meg az RTL Híradó Szimicsku Lászlótól, az újonnan alapított Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatójától.
Összesen 1237 kilométernyi gyorsforgalmi útszakasz került át a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez. Az állam később átad további 161 kilométernyi autópályát is, ezeket a szakaszokat jelenleg is építik.
A magánüzemeltetők további kötelezettsége a szóvivő szerint:
- 538 kilométert kell fejleszteni annak érdekében, hogy azonos színvonalon legyen a hálózat (felületcsere, útburkolati jelek lefestése, táblák kihelyezése stb.)
- 272 kilométernyi új autópályát kell építeni.
- 273 kilométernyi bővítés (Budapest-Győr között 2x3 sávos lesz az út + teljes értékű leállósávat is kiépítenek. Ugyanezt megteszik az M7-en Budapest és Szabadbattyán között, valamint az M3-on Nagytarcsától Gyöngyösig).
- Minderre 10 évük van, elsőként a színvonal kiegyenlítéséhez látnak neki.
Emelik a szolgáltatási színvonalat
Szimicsku László szerint szeptember elsejétől az lesz a legfontosabb változás a hazai autópályákon, hogy az állammal kötött szerződés értelmében magasabb színvonalú szolgáltatást kapnak majd az autósok. Példaként említette, hogy
- sűrűbben kell majd az illemhelyeket, pihenőhelyeket tisztítani,
- sűrűbben kell a szemetet elszállítani,
- veszély esetén pedig rövidebb idő alatt kell reagálni.
A szerződés szerint eddig C színvonalon működtek az autópályák, de a jövőben A szintet kell biztosítani – fogalmazott a kommunikációs igazgató.
Szimicsku László tájékoztatása szerint a szerződésben meghatározott rendelkezésre állási díjat csak akkor kapja meg teljesen a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., ha megfelelő szolgáltatást nyújt. A kommunikációs igazgató azt ugyanakkor üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, hogy ez a díj legfeljebb hány százalékkal csökkenthető.
Átvették a dolgozókat és megvették a gépeket
Jogfolytonosan átvették az összes autópályán dolgozó munkatársat (a Magyar Közúttól például 900 embert), valamint az összes eszközt a legkisebb csavartól a legnagyobb munkagépekig. Az szintén üzleti titok, hogy az utóbbiakért mennyit kellett fizetni, a vételárat már át is utalták.
A kommunikációs igazgató azt mondta, az átvett dolgozók továbbra is minden eddigi juttatást megkapnak, eddig egy ember sem jelezte, hogy távozna - olvasható az rtl.hu-n.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Lázár Jánosnak hamarabb jött a Jézuska, százmilliárdokat költhet el 2030-ig: ha nincs hitel, nincs MÁV?
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni