Ha interneten szeretne valaki vásárolni, január óta már több lépcsőben kell igazolnia, hogy jogosan használja a fizetéshez megadott bankkártyát. Az OTP Bank megbízásából készített friss felmérés szerint a bankkártyával rendelkező felnőtt lakosság 89 százaléka már hallott a többlépcsős jóváhagyásról. Akik azt válaszolták, hogy fizettek már interneten a bankkártyájukkal, azoknak a 80 százaléka az elmúlt hónapokban találkozott az új jóváhagyási folyamattal. A bankkártyások 66 százaléka szerint nem okoz problémát a többlépcsős azonosítás, ez az arány 77 százalék azok körében, akik már internetes fizetésre is használták a kártyájukat.
Mobilbankkal könnyebb
„Az OTP Bank kártyabirtokosainak jelentős része zökkenőmentesen átállt a többlépcsős jóváhagyási folyamatra, különösen azok, akik banki mobiltelefonos alkalmazást használnak a jóváhagyáshoz. Nekik eleve egyszerűbb dolguk is volt, hiszen az internetes biztonsági kód szolgáltatás beállításán felül csak frissíteniük kellett az appot, és engedélyezniük kellett a felugró értesítéseket a telefonjuk beállításaiban” – mondta Takács Domokos, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.
„Tapasztalataink szerint azok az ügyfeleink is hamar megszokták az új folyamatot, akik a kötelező átállást követően esetleges kisebb-nagyobb elakadásokba ütköztek. A kártyabirtokosok az új jóváhagyási folyamatot néhány vásárlás után rutinosan intézik, nem tartják bonyolultnak azt, ráadásul tisztában vannak vele, hogy így még nagyobb biztonságban tudhatják kártyaadataikat”- tette hozzá Takács Domokos.
A felmérés szerint, a többlépcsős jóváhagyáshoz szükséges teendőkről, és az új folyamat menetéről a bankkártyával rendelkezők nagy többsége (39 százalék) a bankja weboldaláról tájékozódott, míg 24 százalékuk magától jött rá az új folyamat lépéseire, vagy egyéb internetes felületeken keresett választ. Csak 11 százalékuk fordult közvetlenül banki ügyintézőhöz, 9 százalékuk pedig családtagoktól, ismerősöktől kért segítséget.