A GVH a Media Markt 2015. december 5-ére és 6-ára hirdetett akciójának tájékoztatásait vizsgálta, beleértve a következő szlogent: "Bronzhétvégén most minden húszezer forint feletti vásárlás esetén tízezer forintonként ezer forintot visszaadunk Media Markt ajándékkártyán!"
A cég a promócióval kapcsolatos reklámokat rádióban, bannereken és eladáshelyi reklámeszközökön tette közzé. A GVH a reklámok értékelésekor kiemelt figyelemmel volt arra, hogy olyan célzott kampányról volt szó, amely csatornáit (nagy hallgatottságú rádió, nagy látogatottságú honlapok, illetve webáruházban látható bannerek), tárgyát (műszaki cikkekre adott - minimum 2 ezer forintos kedvezmény) és időszakát (az adventi, illetve a "Black Friday" utáni időszak) tekintve különösen alkalmas a fogyasztói figyelem hatékony felkeltésére, így a forgalom jelentős növelésére. A GVH megállapította, hogy a Media Markt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert
• Rádióreklámjaiban megtévesztő tájékoztatást nyújtott a promóció részleteiről, a hirdetettekkel ellentétben ugyanis az akció nem minden 20 ezer forint feletti vásárlásra vonatkozott;
• Bannerjein elhallgatta a promóció korlátait, például azt, hogy úgynevezett szórólapos termékre vagy webáruházas vásárláskor nem érvényes az akció.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett bevételekből indult ki, figyelemmel az alkalmazott reklámok jellegére és megjelenési jellemzőire - például az érintett időszakra és kommunikációs csatornákra is.