A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a Budapesthez hasonló méretű és elhelyezkedésű városokban angol és német nyelven működő automaták üzemelnek, és a BKK tapasztalatai szerint is a leginkább ezeket a nyelveket választották a jegy- és bérletvásárlás, illetve az ügyintézés során.
Az automaták szoftverének teljes körű cseréjét az összes eszközön elvégezték. Külsőleg nem változtak az automaták, de a rendszer fontosabb elemeinek cseréjével belülről korszerűbbé váltak - írja az MTI a BKK közleménye alapján.
A szoftverfrissítés mellett egyes hardverelemek - a többi között a központi számítógép - cseréje is indokolt volt, mert a berendezések 7-8 évesek. Kivezették a 3G technológiát, helyére 4G-t használó eszközöket szereltek be, ennek köszönhetően jóval gyorsabb és stabilabb az adatkapcsolat - ismertették. A számlakiadás rendszere is megújult: aki ezt követően áfás számlát kér a vásárlás során, az a regisztrált e-mail címére - a korábbi papíralapú helyett - e-számlát fog kapni. A BKK a papíralapú számlázás elhagyásával környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz - mutattak rá.
Budapesten és az agglomerációban jelenleg 313 automata van éles üzemben 180 helyszínen. A BKK bevételeinek mintegy hatvan százaléka az automatás értékesítésen keresztül folyik be, a bevételek húsz százaléka már mobiljegyes vásárlás eredménye. Előrelépésnek nevezték, hogy a frissítésnek köszönhetően a BKK sokkal gyorsabban, közvetlenül tudja állítani az automatákat, így a módosítások is könnyebben kezelhetők. Az időszakos ajánlatok - például a múlt héten a Forma-1-es Magyar Nagydíjhoz kapcsolódó jegyek és bérletek - is jóval egyszerűbben kerülhetnek be az automaták termékkínálatába.