Hétfőn jelentették be, hogy a fővárosi közösségi közlekedési mobiljegy próbaalkalmazással hétfőtől a 100E reptéri járatra szóló jegy mellett újabb három jegytípus - a 24 órás, a 72 órás jegy, valamint a Budapest-hetijegy is - megvásárolható mobiltelefonon.
Csakhogy ezt az újfajta jegytípust még a járművezetők sem ismerik. A BKK honlapján hétfőn megjelent ugyan egy beharangozó a nyár elején indított fővárosi közlekedési mobiljegy pilotprojekt új díjtermékeiről, de a használatról csupán annyit közölnek, hogy ezek a díjtermékek "mobilapplikáción keresztül" vásárolhatóak meg "bárhol, bármikor". Az alkalmazás amúgy a mobilparkolást is bonyolító Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapjáról, a közlekedési mobiljegy fül alatt tölthető le. Az így vásárolt mobiljegyet a járművön érvényesíteni kell a vezetőfülkére vagy az első ajtó mellé felragasztott qr-kód beolvasásával.
Kapcsolódó
A nehézkes használat az idő múltával könnyedebbé válhat, de ettől a mobiljegy nem lesz elektronikus jegyrendszer - írta a portál. Igaz, a BKK és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. nem is akarja akként eladni: utóbbi, a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszertől (NEJP) elkülönülten jeleníti meg, a BKK pedig az e-jegyrendszert fedő RIGO helyett a Fővárosi integrált viteldíjbeszedési elektronikus rendszer (FVR) részeként határozza meg a mobiljegyet.
A mobiljegy tehát nem az, amit korábban elektronikus jegyrendszerként beharangoztak. Az e-jegy az utazási egyenleget elektronikusan, a RIGO központi elszámoló rendszerében tartotta volna nyilván, az ott vezetett számláról vonta volna le az igénybe vett szolgáltatás ellenértékét. A papír alapú bérletigazolványt egy névvel és fényképpel ellátott, nem átruházható közlekedési kártya váltotta volna fel. De minden más termék is ezzel a megszemélyesített közlekedési kártyával lett volna megvásárolható. Arról már nem is beszélve, hogy a díjfizetés időalapú lett volna - jegyezte meg az Mfor.hu.
Mindehhez képest most itt van a mobiljegy, ami valójában a meglévő díjtermékek virtuális változata, lényegét tekintve az önkormányzati választásokra készült kampányelem. Bevezetéséről idén áprilisban írt alá egy megállapodást Pintér Sándor belügyminiszter és Tarlós István főpolgármester.