Szerdától kizárólag magyar dinnyét szállítanak a termelők a Lidl mind a négy logisztikai központjába, ezzel elindul az idei szezon a boltláncban. Az idei kedvező időjárásnak köszönhetően a termelők a tavalyi évhez képest korábban kezdhették meg a szabadföldi görögdinnye betakarítását - közölte a cég.
A Lidl rekordszintű növekedést ért el 2021-ben, így közel 50 százalékkal több dinnyét értékesített itthon és külföldön, mint az azt megelőző évben. A magyarországi boltokban 35 százalékkal, azaz 2500 tonnával több dinnye fogyott, mint egy évvel korábban. A magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly háromezer tonnával több, azaz mintegy 8300 tonna gyümölcsöt exportáltak a régió országaiba, főleg Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba. A megnövekedett exportvolumen azt is jelenti, hogy a külpiacokra vitt gyümölcs értéke tavaly átlépte az egymilliárd forintot.
„A hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínálhassunk vásárlóinknak. Évről évre növekszik a Lidl közreműködésével bonyolított értékesítési volumen, ami tovább növeli az ágazat stabilitását és kiszámíthatóbb növekedési lehetőséget biztosít a magyar termelőknek” – ismertette Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Ldil nemcsak a dinnye esetében fűzi szorosabbra a partnerséget a magyar beszállítókkal, a cég célja, hogy mniél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira, mind belföldön, mind a külpiacokon. E döntés értelmében a vállalat 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek eredményeképpen több mint 450-re emelkedett a vállalat magyar beszállító partnereinek száma.