Két hete jelentette be a kormány, hogy a korábbi 1,5 millió forint helyett 2,5 millió forint állami támogatást ad a 11 millió forintnál alacsonyabb áron forgalmazott tisztán elektromos autókra. A bejelentéskor sok villanyautó volt, amelyek alig lépték túl a 11 milliós limitet, ezért a márkák, köztük a Hyundai lejjebb vitte az árakat.
Így tett a világ legnagyobb példányszámban eladott villanyautóját, a Leafet gyártó Nissan is. A 2,5 millió állami támogatáshoz a magyar forgalmazó további 1,8 millió forintos kedvezményt ad. Ez azt jelenti, hogy 8,2 millió forintért elvihető az autó. Ezért az összegért a 40 kilowattos változat kapható, amelynek a hatótávolsága a gyári (WLTP) adat szerint 270 kilométer. Az autó ötszemélyes és 400 literes a csomagtere. A tíz éve gyártott autóból közel félmilliót adtak el eddig világszerte.
A Nissan idézi a New Car Buyer Survey nemzetközi autóipari piackutató cég felmérését, amely szerint a megkérdezettek Leaf-tulajdonsok 92 százaléka nagyon elégedett az a kocsival. A Leaf Magyarországon is népszerű: 2013 és 2019 között minden évben a kategóriájában piacvezető volt Magyarországon.
Reizer Levente, a magyar Nissan villanyautókért felelős menedzsere szerint az állami támogatás és a Leafhez adott forgalmazói kedvezmény miatt többen fognak érdeklődni a villanyautó iránt. Közben a Nissan - többek között a Mollal és az E.On-nal együttműködésben - részt vesz az úgynevezett Next-E néven futó uniós projektben, amelynek keretében a hat régiós országban a legfontosabb sztrádákon 250 darab olyan villámtöltőt telepítenek, amelyekkel az kocsik 30-60 percen majdnem teljesen feltölthetőek.