Nincs elegendő sofőr, ezért a buszvezetőknek túlórázniuk kell Veszprémben - értesült a veol.hu. A létszámhiány miatt a buszvezetőknek naponta akár 10-12 órán át szolgálatban kellett lenniük. Veszprémben január 1-től önkormányzati cég, a V-Busz Kft. működteti a tömegközlekedést, a társaság többek között MAN, Mercedes, Scania és Solaris buszokat állított forgalomba Veszprémben. Az alacsonypadlós járművek Svájcból és Norvégiából érkeztek, átlagéletkoruk nyolc év.
"Még tíz sofőr hiányzik cégünktől, abban bízom, hogy január huszadikára teljes létszámmal végezhetjük a szolgáltatást" - mondta veol.hu kérdésére Mihálszky Gábor, a V-Busz Kft. szakmai igazgatója. Húsz százalékkal több járatot üzemeltetnek, mint a korábbi szolgáltató, emiatt több buszvezetőt kell alkalmazniuk, miközben országszerte munkaerőhiány van ezen a területen is. Jelenleg nyolcvanöt sofőrt alkalmaznak fő- vagy másodállásban.
A szakmai igazgató is elismerte a lapnak, a létszámhiány miatt a sofőröknek túlórázniuk kell. A szakszervezetekkel történt megállapodás szerint a V-Busznál a sofőrök többsége egyik héten három nap alatt 36 órát, a következő héten négy munkanapon 48 órát dolgozik úgy, hogy a munkanapokat követően szabadnapot kapnak. A túlórák miatt azonban jelenleg akár 50 óra fölé is mehet a munkaidő egy héten, miközben a pihenőidők a korábbi rendszerhez képest csökkentek A cég költségvetését 1,7 milliárd forintra tervezik, az önkormányzat 835 millió forintot biztosít a működéshez. A Napi.hu megnézte, hogy milyen kereseti lehetőséggel keresnek sofőröket a veszprémi céghez. A társaság oldalán elérhető ajánlatok szerint egy buszvezető bruttó 350-390 ezer forintra (nettó 233-259 ezer) számíthat havonta.
Ennél többet lehet keresni Budapesten. A Világgazdaság cikke szerint a BKV-nál a járművezetők 2017-es átlagkeresete bruttó 400 ezer forint körül mozgott havonta, amelyet a 2018-ra érvényes bérmegállapodás átlagosan további 12 százalékkal emelt meg. A BKV karrier oldalán folyamatosan lehet jelentkezni sofőrnek, bejelentett 1461 forint/órás alapbérért. "A BKV Zrt-nél alkalmazott, az érdekképviseletekkel kötött érvényes kollektív szerződés kedvező feltételeket állapít meg, ugyanis a rendkívüli munkaidő (túlóra) mértéke évenként maximálisan 200 óra, mely a munkavállaló egyetértésével 300 órára növelhető. A munkavállalókra a kollektív szerződésen túl pedig a munkaszerződésben foglaltak az irányadók" - közölte a Napi.hu kérdésre a társaság.