A dokumentum összegzése szerint a használt, túlnyomórészt Ikarus 260 és Ikarus 280 típusokból álló flotta további üzemeltetése felújítás után sem jelenthet tényleges alternatívát, használt járműbeszerzés pedig ekkora tételben nem reális lehetőség. Az anyag jelzi azt is, hogy a 2013-2014-re tervezett villamospálya-felújítások miatt körülbelül 60 csuklós autóbuszra van szükség a villamosok pótlására, amit a BKV nem tud kiadni tanítási időszakban, munkanapokon.

A vizsgálat szerint az autóbuszvonalak egy részének külső üzemeltetésére, 75+75 új autóbusszal végzett szolgáltatásra kiírt pályázaton az ajánlati ár a részletes árelemzés nyomán elfogadható.

Az összegzés ismerteti, hogy a vállalkozói új buszok körülbelül 8,2 milliárd forintba kerülnének évente, ezek mellett szól, hogy a jogi feltételek adottak, a közbeszerzés előkészített és van ajánlat is. A BKV általi új buszbeszerzés és üzemeltetés évente körülbelül 9,5 milliárd forint lenne - ennél a változatnál jelentős az időbeli és a banki hitelképességi kockázat, a folyamat lezárásáig maradnának a régi buszok, így nem lenne megoldás a 2013-as vágányzár idejére.

A BKV régi buszainak üzemeltetése, a "toldozás-foltozás" körülbelül 7,3 milliárd forint évente, ugyanakkor a műszaki üzembiztonság nagyon rossz, a vágányzárat nem oldja meg - olvasható az anyagban. A BKV régi buszainak alapos felújítása, üzemeltetése és plusz beruházások körülbelül 8,5 milliárd forintba kerülnének, ám ez az elavult technika "drága konzerválását" jelentené és ugyancsak nem megoldás a vágányzárra.

A dokumentum azt is rögzíti: noha a régi buszok felújítása egy-másfél milliárd forinttal kevesebbe kerülne, a külső szolgáltató bevonása gazdaságilag egyértelműen kedvezőbb, tervezhetőbb és biztosabb.