Olvasóink jelzései alapján a húsvét utáni kedden a CIB Bank rendszere leállt. Sem a fiókokban, sem telefonon, sem az interneten nem tudnak tranzakciókat végezni, az ATM-es készpénzfelvétellel is gondok vannak, a kártyák sem működnek.
A CIB Bank lapunknak azt írta: jelenleg technikai okból fennakadások tapasztalhatók elektronikus szolgáltatásoknál, illetve a CIB eCommerce (kereskedők számára nyújtott internetes kártyaelfogadás), a CIB Bank által kibocsátott betéti és hitelkártyákkal végzett tranzakciók (bármilyen vásárlás és készpénzfelvétel), valamint a CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai esetében. A probléma elhárítása folyamatban van. Ugyanez olvasható a hitelintézet honlapján is.
Hogy mikorra hárulnak el a problémák, nem tudták a banknál megmondani. Az biztos, hogy a CIB-nél az elmúlt hetekben komoly informatikai fejlesztéseket hajtottak végre, a teljes rendszer átállt az anyacég, az olasz Intesa Sanpaolo rendszerére. A munkákat eredetileg március közepére fejezték volna be, de megcsúsztak, és csak most, a húsvéti hétvégén történt meg a teljes átállás. A mostani technikai probléma a CIB közlése szerint nem függ össze az átállással, az rendben lezajlott a hétvégén.