A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A szóban forgó út a 33-as számú főútnak egy 209 méteres szakasza, amely a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezetet - itt épül a BMW gyára - köti össze az M35-ös autópályával. Ez a 33-as főút 2x2 sávosra bővítésének a második üteme.
Az első ütemben szereplő 2010 méteres szakasz négysávosítására kiírt közbeszerzésre január 12-ig lehetett beadni az ajánlatokat. Ez az ipari területet és a 3316. jelű utat köti össze. A második ütemben szerepel egy híd a 108-es számú vasútvonal felett, továbbá négy csomópont, jelzőlámpás csomópontok és kerékpárutak is.
A nyertessel január 31-én kötött szerződést a NIF.
Indult még a közbeszerzésen az SDD Konzorcium (ennek tagjai: Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.), továbbá közös ajánlattevőként a Ke-Víz 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft.
Egyszer már beárazták
A Napi.hu tavaly novemberben írt arról, hogy Debrecen városa indoklás nélkül visszavonta a BMW gyár északi bekötőútjára kiírt közbeszerzést. Augusztusban arról adtunk hírt, hogy a debreceni BMW gyár infrastruktúra-fejlesztéseihez további 9 milliárd 864 millió forintot hagyott jóvá a kormány.
Ugyancsak augusztusi hír volt, hogy a Duna Aszfalt Zrt. építheti meg a debreceni BMW-gyárhoz kapcsolódó nyugati határoló utat és a hozzá kapcsolódó kerékpárutakat, csapadékvíz elvezető rendszert, szennyvíz- és vízvezeték rendszert, valamint hírközlési hálózatot, nettó 1 milliárd 772 millió forintért.
Tavaly januárban is útépítés szerepelt ezen a listán: három tenderen mintegy 18 milliárd forintért épülnek utak a debreceni BMW-gyárhoz. A Duna Aszfalt 8 milliárd 690 millió forint, a Colas Út Zrt. 4 milliárd 828 millió forint, majd ismét a Duna Aszfalt 4 milliárd 382 millió forint értékű munkát nyert el.