Csütörtök hajnaltól újraindulhat a vonatforgalom, és az utazóközönség előtt is megnyitják az állomást.
Az átlagosan napi 250 vonat ismét az eredeti menetrend szerint közlekedik a Budapest-Déli-Tatabánya-Győr, Budapest-Déli-Székesfehérvár, Budapest-Déli-Pusztaszabolcs-Pécs vonalakon. (utóbbi két vonalon - pályafelújítás miatt - továbbra is vágányzári menetrend lesz érvényben)
A 477 millió forintba kerülő, I. ütemben megvalósult munkálatoknak köszönhetően megelőzhető a sebességkorlátozások bevezetése, felére csökkenhet a menetrend szerinti közlekedést akadályozó műszaki üzemzavarok száma - írta a MÁV közleményében.
- 2800 négyzetméteren újraaszfaltozták a botlásveszélyes peronszakaszokat, kijavították a járófelületeket.
- A peronoknál 80 darab nagyobb fényerejű, kisebb fogyasztású lámpával modernizálták a térvilágítást, a korrózióvédelem miatt újrafestették a 20 darab oszlopot.
- Mintegy 400 darab talpfát, illetve betonaljat, 60 helyszínen szórványosan összesen 3336 méter sínt, ezeken kívül váltókat és ágyazatot is cseréltek.
- Karbantartást végeztek a teljes felsővezeték-hálózaton a meghibásodások, szakadások megelőzése érdekében, a munka keretében az elhasználódott szigetelők, tartószerkezeti elemek, kábelek és sodronyok 30%-át kicserélték.
- Jelentős javítási munkákat végeztek el a váltó- és biztosítóberendezés alkatrészein (állítódob, vonóvezeték, vonóvezeték-csatorna stb.) a váltóállítási hibák és üzemzavarok, valamint az abból eredő késések megelőzése érdekében.
- Két helyen, a Kuny Domonkos utcánál és Győri út mellett több mint 140 köbméternyi támfalat erősítenek meg és építenek újjá.
- Az üzemi területen belül a vasutas dolgozók biztonságos közlekedése érdekében a sínek közötti gyalogos átjárókat korszerű, gumielemes felületűre építették át.
- Egyes üzemi épületeken tetőszigetelést, vakolatjavítást végeztek a munkakörülmények javítása érdekében.
- Kétszáz négyzetméteren szigetelték az első és második vágány alatti kábelalagutat, amely vágánybontással és építéssel is együtt járt.
A karbantartás II. ütemében valósul meg a metrószint, a csarnok és a perontetők álmennyezetének cseréje és az oda beépített világítótestek korszerűsítése, valamint a Délibe vezető alagút Kelenföld felőli végén a korábbi rézsűcsúszás végleges helyreállítása. Emellett három utastájékoztatási monitort helyeznek ki a pénztárcsarnokba. A vonatforgalmat már nem befolyásoló munkálatok 2019 júniusában fejeződnek be.
A képek forrása: MÁV Zrt.