Van, ahol megkezdett töltésenként egységes az ár, van, ahol a tankolt áram mennyiségétől, máshol az eltelt időtől függ a tarifa, és akad, ahol e lehetőségeket vegyítik. A töltés hol csatlakozással, hol mobilapplikációval, hol regisztráció után, kártyával indul.
A töltők elhelyezkedéséről sincs egységes adatbázis, azok a nagyobb szereplők saját térképein kereshetők. A lap szerint az e-autósok számára már-már áttekinthetetlen a helyzet.
Állami társaságok - e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., NKM Mobilitás Kft. - mellett magáncégek is üzemeltetnek e-töltő hálózatot, például a Mol, az E.On, az Elmű-Émász csoport, de önkormányzatok is telepítenek e-töltőket.
A piaci szereplők szerint a meglévő szabályok nem segítik az elektromobilitási piac fejlesztését, egyfajta túlszabályozás érezhető, ami felesleges költség és ügyviteli teher, és ez visszafogja a beruházásokat.