Három évvel ezelőtt öt-hatezer elektromos rásegítésű kerékpárt adtak el Magyarországon, két évvel ezelőtt több mint tízezret, tavaly pedig már 23 ezret – idézi Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkárt az MTI. Németországban hét év alatt az eladott elektromos rásegítésű kerékpárok száma 4 ezerről 2 millióra nőtt.
Révész elmondta: a magyar kormány az elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlását pályázattal segíti, eddig 14-15 ezer ilyen kétkerekű megvásárlásához járultak hozzá. Egy másik pályázattal elektromos Cargo típusú kerékpárok megvásárlását támogatják, eddig 245 ilyen bicikli megvásárlását támogatták, a pályázat pedig folytatódik. A parlament elfogadta azt a javaslatot, amely szerint a munkaadók kerékpárt illetve elektromos rásegítésű kerékpárt ingyenesen biztosíthatnak a munkavállalóiknak, ennek költségeit – beleértve a javítási költségeket is – elszámolhatják.
Révész az Accell Hunland Kft. húszéves jubileumi ünnepségén vett részt a Szolnok melletti Tószegen. A gyár 2001-es indulásakor még a hagyományos közép- és felső-közép kategóriás kerékpárokra volt kereslet, főleg a német piacon. 2002 augusztusában készült el az első kerékpár, egy Hercules (Wave 7) típusú normál bicikli, 2020 novemberében pedig legyártották a hárommilliomodik darabot, egy Haibike típusú elektromos kétkerekűt. A társaság tervei szerint az idén ősszel legyártják a 3,5 milliomodik kerékpárt is a tószegi üzemben – mondta Szabó-Lukovszki Béla, az Accell Hunland Kft. ügyvezetője. A teljes értékesítés 98 százalékát az elektromos kerékpárok adják. Mintegy 480 állandó munkavállaló van a cégnél, szezonban a kölcsönzött munkaerővel együtt az alkalmazottak száma eléri a 700-at. Az alkatrészek 92 százalékban Ázsiából érkeznek, az orosz-ukrán háború nem hat ki az alkatrészellátásra – mondta Földiné Rusa Marianna, az Accell Hunland Kft. HR-vezetője az MTI-nek.
A cég legfontosabb felvevő piacai Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság mellett az észak-európai országok közül kerülnek ki. A vállalat az e-bike-ok fontos szállítója Európában, ahol bevétele alapján piacvezető, a kerékpáralkatrészek és -kiegészítők tekintetében pedig az európai piac második legnagyobb szereplője – mondta Francesca Gamboni, az Accel Group vezérigazgató-helyettese.