"Vásároljon velünk online és a kiválasztott termékeket házhoz szállítjuk az Ön számára legmegfelelőbb időpontban" - több mint hat évvel ezelőtt, 2013 januárjában ezzel a mondattal harangozta be az online boltjának indulását a Tesco, amely ezzel az úttőrök közé tartozott a piacon.
A 2013-as budapesti rajt a következő években több nagyvárosban, például Székesfehérváron, Győrben, Szegeden és Pécsen is elindult a szolgáltatás, most októbertől pedig már Kecskemét és környéke is fent van a tescós térképen, amelyen összesen 129 település szerepel.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
A mostani terjeszkedés apropóján a Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) elkérte a boltlánctól az online üzletág utóbbi hat évről szóló mérlegét.
Az online áruház 20 millió megrendelést kapott.
20 millió megrendelés érkezett 500 ezer címről.
Összesen 150 millió terméket szállított a cég.
A tescós furgonok pedig 10 millió kilométert tettek meg.
Toplista
Az összesített számokhoz képest talán érdekesebb, hogy a online Tescóból vásárlók körében melyek a legnépszerűbb cikkek.
A terméktoplista élén az ásványvíz áll, ez nem meglepő, mert egyfelől relatív olcsó termék, egyszer sokat rendelnek belőle, viszont nehéz. A második helyet a tejek szerezték meg, elsősorban 1,5 és 2,8 százalékos zsírtartalmú tejeket rendeltek a Tescótól a vásárlók.
Az viszont már meglepőbb, hogy a csirkemell a harmadk az online bolt népszerűségi listáján. Ahogy az banán negyedik helye is érdekes. Egy-egy vásárló átlagosan 22-25 ezer forintért rendelt az online Tescóból, a legdrágább csomagokat pedig budapestre szállítja a cég.
Iszonyatos tempó az online vásárlásoknál
A jövőben várhatóan a Tesco újabb régiókban jelenhet meg az online boltjával, mivel az internetes kereskedelem meredek emelkedőn van évek óta. Ez többek között a KSH adataiból is kierült, amelyek az online vásárlásokat és a csomagküldéshez kötődő forgalmat együtt mutatják. A növekedés pedig az utóbbi években sokszorosa volt a kiskereskedelmi forgalomhoz képest. 2018-ban például 32,5 százalékkal nőtt az online forgalom, miközben a kiskereskedelem 6,6 százalékos többletet ért el. Az idei első félévben a kiskereskedelmi forgalom 5,7 százalékos bővülésével párhuzamosan az online vásárlásoknál 31 százalékos volt a plusz.
A masszívan bővülő piac miatt ma már a Tescónak sokkal több versenytársa van, mint a 2013-as induláskor. A legnagyobb kereskedelmi láncok közül a CBA, az Auchan és a Spar is elindította az online boltját.