Ötmilliárd forintos forgalomnövekedésre számít idén Magyarország legnagyobb online piactere, az eMag Marketplace, ami egyben a platform 5 éves hazai történetének legkiemelkedőbb eredményét jelenti. A Romániában, Lengyelországban és Bulgáriában is elérhető rendszer mára 4300 eladó közel 1,7 millió termékét kínálja itthon, így az eMag.hu-n jelenleg értékesített termékek majdnem fele a Marketplace-ről származik - írja közleményében az e-kereskedelmi cég, amely komolyan számol a plaftormmal: idén ősztől elindítja az "Account Health" programot, a futárcégek integrációját és az eMag Akadémiát.
A kkv-k és eladók nemcsak itthon, de a régióban is értékesítenek: megközelítőleg 400 magyar szereplő értékesíti termékeit Romániában, Bulgáriában és Lengyelországban is. A felületen megvásárolt áruk száma közel kétszeresére emelkedett a tavalyi évhez képest, így összesen közel 2 millió termék cserélt gazdát a piactéren.
"Havonta megközelítőleg 350 új partnert regisztrálunk, biztosítva nekik a szükséges tudást, eszközöket és képzési programokat, hogy olyan üzleti vállalkozásokat építsenek, amelyek a helyi közösségeket építik. Becslések szerint mintegy 4000 munkahely jött létre a Marketplace ökoszisztéma körül." - jelentette Papp Máté, az eMAG.hu Marketplace menedzsere.
Az elmúlt három évben az eMag több mint 12 millió eurót fektetett be a Marketplace platformjába és a technológia hátterének fejlesztésébe. Ilyen fejlesztés az "Account Health" program, ami az eladók által kínált termékek állapotának ellenőrzésével a jobb minőség elérését szolgálja. A másik fejlesztés a futárcégek integrálása a Marketplace felületébe. Így az eladók leszerződött, kipróbált futárcégekkel dolgozhatnak, gyorsabb termékkiszállítást biztosítva a vevőknek.
Emellett elindítják az eMag Akadémiát, ahol közel 100 videóból és 130 cikkből tanulhatják ki a piactér működését a partnerek.