Az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program Mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása című pályázatot a februárban lezárt társadalmi egyeztetése után sokan várták már, mivel a külföldi piacra lépéshez szükséges szinte összes folyamatot támogatja: lehet pénzt szerezni többek közt piacelemzésre, partnerkeresésre, marketinganyagok készítésére, tanácsadásra, de még szervezetfejlesztésre is.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján megjelent dokumentáció szerint a hárommilliárd forintos keretösszegre augusztus elsejétől 2013 március 15-ig lehet pályázni, az elképzelések szerint 600-800 céget támogatnának minimum 3, maximum 20 millió forint értékben. Az pályázati részvétel elvárása többek között, hogy ne csökkenjen a munkahelyi létszám, illetve a tenderezőnek vállalnia kell, hogy egy marketing felelősi posztot hoz létre a cégében, akit a fenntartási időszak végéig meg is tart. Ez utóbbi bérköltségét 12 hónapig egyébként úgyszintén megpályázhatjuk.