Az FBN-H tagjai körében végzett felmérés tanúsága szerint a magyar családi vállalatok 2012-ben tízezres nagyságrendben foglalkoztattak munkavállalókat, és átlagosan négy családtag dolgozott a saját tulajdonú üzletben valamilyen vezető pozícióban. A felmérésben részt vevő magáncégek árbevétele tavaly meghaladta a 275 milliárd forintot − ez 10 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban.
Az egyesületben aktív családi vállalatok ráadásul nem vagy csak jóval szerényebb mértékben építették le az elmúlt években munkavállalóik körét, emellett említésre méltó az is, hogy többen épp ezt a nehéz időszakot használták ki arra, hogy fejlesztéseket hajtsanak végre és új területek felé nyissanak. Igen jelentős a hazai tevékenység mellett az export aránya is: egyre több magyar családi cég terjeszkedik a szomszédos országokban, adott esetben távolabbi piacokon is.
Tavaly az exporttevékenység aránya ezeknél a cégeknél mintegy 25 százalékos volt. Figyelemre méltó adat a beruházási hajlandóság, a válaszadók egy-két éven belül mintegy 20 milliárd forint befektetést terveznek.