A CIB Bank sajtótájékoztató keretében számolt be tavalyi eredményéről és az idei várakozásokról. A 2023-as év kifejezetten jól sikerült: a csoportszintű mérlegfőösszeg 3315,8 milliárd forintot ért el december végén, a betéteknél 12,3 százalékos volt a növekedés.
Növekvő hatékonyság
A költséghatékonyság a 2023-es évben is kiválóan alakult, az évet 63,929 milliárd forint nyereséggel zárta a csoport, 77,1 százalékkal meghaladva a 2022. évi értéket. 35 százalékos bevételnövekedés mellett a költségek az infláció alatt nőttek, főleg béremelések és bónuszok formájában. 21,5 százalékos tőkére vetített hozamot sikerült elérni, míg a banki átlag 19,5 volt.
Míg a bankszektorban 0 százalék volt a hitelnövekedés összességében, a CIB-nél 9 százalékot sikerült elérni. A költség/bevétel arány alacsony szintre csökkent, hatékony volt a működés, a nemteljesítő hitelek aránya is csökkent. A 90 napon túli késedelem aránya 0,6 százalékos, igen alacsony a bankszektor átlagában. A lakossági hitelezésben nőtt az arány, a lakáshitelezésben 12 százalékos növekedés volt, a személyi kölcsönökben kisebb visszaesés mutatkozott. Az ügyfelek 84 százaléka használ digitális csatornát.
Vállalati ügyfelek
1 milliárd forintos árbevétel felett kerülnek a cégek a vállalati ügyfelek kategóriájába, alatta a lakosságin belül a kisvállalati ügyfelek között szerepelnek. A cél: meggyőzni a közép és nagyvállalatokat, hogy a bankszolgáltatás szerethető, kölcsönös együttműködésre épül. 2000 vállalati ügyfel van, erős a bank pozíciója lízingben, flottafinanszírozásban.
Stabilitás, tőkeerő
A CIB Csoport a világ egyik legerősebb bankcsoportjának, az Intesa Sanpaolonak a tagjaként, a magyar bankszektor meghatározó szereplőjeként több mint 2000 munkavállalót foglalkoztat, tőkeerős, stabil, kiváló likviditási helyzetben lévő pénzintézet. Az anyabank 11 országbeli leánybankjai közül a hazai CIB Csoport a második legnagyobbak lett.
Célok és lehetőségek
A CIB Csoport kiemelt céljai közé tartozik a digitális banki szolgáltatások továbbfejlesztése, ezzel párhuzamosan a fiókhálózat szerepkörének átalakítása, a fenntartható hitelezés bővítése, a költséghatékonyság javítása és a bevételek növelése a hitelportfólió jó minőségének a fenntartása mellett. Kiemelt értékek az ügyfélélmény, az értékteremtés, az innováció, a hatékonyság és a digitalizáció. A bank törekszik a minél nagyobb ügyfélbázis elérésére, növekvő díjbevétel mellett, mindezt úgy, hogy a hitelportfólió ne romoljon.
Az idei évben erősödő forintra számít a bank csökkenő kamatkörnyezetben: utóbbi egy kihívás, miután 6-7 százalékkal alacsonyabb lesz a Bubor, mint tavaly, így kisebb a bankok lehetősége, ugyanakkor az alacsonyabb kamatoknál nagyobb a hitelezési lehetőség.