Adminisztratív könnyítések és új pénzügyi konstrukciók segítik a közbeszerzési kiírásokon induló magyarországi kis- és középvállalkozásokat. Az egyik legfontosabb újdonság, hogy az ajánlattevői minősítés megszerzése, illetve évente esedékes megújítása ingyenessé vált, ami elsősorban azon vállalkozásoknak jelent könnyítést, amelyek évente több kiírásban is részt kívánnak venni - hívják fel a figyelmet a Start Garancia Zrt. szakértői.

A minősített ajánlattevői jegyzékben szereplő vállalkozások egyszerűbben és költséghatékonyabban vehetnek részt közbeszerzési eljárásokban. Ez azt jelenti, hogy a bejegyzéskor, majd évente csupán egy alkalommal kell igazolniuk alkalmasságukat (gazdasági-, pénzügyi és műszaki-, szakmai alkalmasság) illetve azt, hogy nem állnak a kizáró okok hatálya alatt.

Az Európai Unió is az egyszerűsítés elvét követi a közbeszerzési folyamatok szabályozása terén. "A közbeszerzési törvény legutóbbi módosításai alapvetően a kkv-knak kedveznek, az adminisztrációs könnyítések mellett a számos közbeszerzési eljárásban megkövetelt közbeszerzési garancia terén is több lehetőséget nyitott a vállalkozások számára, ugyanis a módosításnak köszönhetően már olyan garanciakonstrukció is elérhető a piacon, amelyet a kkv-k fedezet nélkül vehetnek igénybe, ezzel a mindennapi működéshez nélkülözhetetlen forrásokat szabadíthatnak fel. A lehetőség nemcsak a közbeszerzési garanciát először igénylők, de a meglévő garanciájukat kedvezőbb feltételrendszer és garanciadíj mellett igénybe vehető konstrukciókra lecserélni kívánó ajánlattevők számára is adott" - hangsúlyozta Zoltán Csaba, a Start Garancia vezérigazgatója.

Magunk is azt tapasztaljuk, hogy a vállalkozások folyamatosan keresik azokat az új lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően kisebb pénzügyi terhek mellett indulhatnak közbeszerzési eljárásokon - tette hozzá Zoltán Csaba.