Több mint 2 ezer kilométer hosszú gyorsforgalmi úthálózatot adna koncesszióba a kormány, 35 évre. A hivatalos indoklás szerint Magyarország sem az unió helyreállítási alapjából, sem a normál költségvetéséből nem tud önállóan autópályát építeni. A Népszava ezt másképp tudja. Uniós körökből azt az információt kapta a lap, hogy lenne pénz a sztrádák fejlesztésére, csak ennek költséges klímavédelmi feltételei lennének.
Egy uniós nyílt közbeszerzésről van szó, ennek megfelelően a nyertese bármelyik európai uniós cég lehet, aligha van Magyarországon egy olyan cég, ami ilyen nagyságrendű feladatokat vállalni tudna. A Momentum szerint a lapok már le vannak osztva. A jelenlegi konstrukcióban az útdíjat továbbra is állam szedné. Fekete-Győr András azonban úgy értesült, hogy a kormány még az idén átadná a díjbeszedés jogát - derül ki az ATV riportjából.
Kapcsolódó
"Ami még nem jelent meg a magyar sajtóban, hogy nemcsak a közút kezelését, de októbertől a teljes országos útdíj beszedést is kiszervezik. Egy jelenleg 350 milliárd forint értékű piacról van szó, amit értesüléseink szerint egy Rogán-közeli cégnek szántak" - fogalmazott a Momentum elnöke.
Pénteken a Világgazdaság egy "magas rangú kormányzati szereplők részvételével zajlott" háttér-tájékoztatóról tudósított: a lap szerint már van olyan társaság, amely regisztrált a tenderen és tanulmányozza a dokumentációt. Terv szerint decemberig aláírják a szerződést a hazai gyorsforgalmi úthálózat bővítésének. A lap ugyanakkor nem említette meg, hogy az érintett társaság Rogán Antalhoz kötődne. Arról sem írtak,, hogy mekkora bevételre számít a kormány az úthálózat magánkézbe adásából.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Kíméletlenül pusztít a rettegett betegség

Van 4500 millió forint a lakosságnál, Varga Mihály dönt, meddig maradhat ott

Nem vesződnek az árrésstoppal, jöhet az állami boltlánc

Teljes vasúti leállás az egész országban, az oroszok hackelhették meg a rendszert

Kitiltanák a villanyautót egy társasházból, itt az újabb konfliktusforrás

Itt az árrésstop mérlege: élelmiszerek százai lettek drágábbak

Egyre több a bukás a forgalmi vizsgákon, valami nem stimmel

Fájni fog: a kormány terve káoszt okozhat az ingatlanpiacon
