Egyre több étterem, szálloda teremti meg annak lehetőségét, hogy a vendégek magukkal hozzák kedvenceiket egy-egy vacsorára vagy nyaralásra. A kutyabaráttá válás azonban a jelek szerint inkább divat, mint a valós igényekre való válasz. A Marketing Professzorok online kutatásából kiderül, a kutyatartók fele soha nem vinné magával étterembe a kutyáját, és csupán 5,2 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy mindig a kutyájával megy mindenhova. Ez a teljes lakosságra vetítve kevesebb, mint 2,5 százalék. A felmérésből az is kiderült, a teljes lakosság negyede soha nem választana kutyabarát éttermet.
Csak a vendégek csak 43 százaléka tartja teljesen elfogadhatónak a kutyabarát helyek létezését. Vagyis egy kutyabarát hely elveszítheti a potenciális vendégek egynegyedét, vannak aki higiéniás szempontok miatt kerüli ezeket az éttermeket, szállodákat, mások esetleg allergiásak a kutyaszőrre, így kényszerűségből döntenek így, ugyanakkor a kutyatartók sem feltétlenül igénylik ezt a szolgáltatást - hangsúlyozza Máté Balázs, vezető tanácsadó.
Kapcsolódó
Hasonló eredmények jöttek ki a szállásadókat illetően is. Arra a kérdésre, miszerint mennyire zavarja Önt az a tudat, hogy kutyabarát helyen szállt meg, és Ön előtt esetleg egy kutya is feküdhetett az ágyban, nagyon sokan elutasítóan válaszoltak: a vendégek majdnem 70 százaléka nem akar feltétlenül ott aludni, ahol lehet, hogy korábban egy kutya feküdt.
Biztató egyébként, hogy a kutyatartók gondolkodása egyre felelősségteljesebb, így talán elkerülhetőek a konfliktusok kutyások és nem kutyások között. A kutyatartók 80 százaléka gondolja úgy, hogy foglalkoznia kell azzal, hogy ne zavarja a kutyája mások étkezését és körülbelül ugyanennyien gondoskodnak arról is, hogy a kutyájuk ugatása ne zavarja a szomszédokat, például egy szállodában sem.
Abban viszont kutyások és nem kutyatartók egyöntetűen (94 százalék) egyetértenek, hogy a szigorúbb törvényi szabályozással, a kutyások és a nem kutyások szétválasztásával megoldhatóak a problémák, és a felelőtlen kutyatartókat is komolyabban kellene venni a hatóságnak.
Máté Balázs szerint a kutatásból kiderült, nem is biztos, hogy nyer az, aki állatbarát hotelt, éttermet, kávézót nyit, mivel egy konfliktusokkal terhelt darázsfészekbe nyúl. A mégis állatbarát vendéglátóhely üzemeltetése mellett döntőknek érdemes megkülönböztetni az étterem állatbarát részét az állat mentestől, az állatbarát szobákat az állat mentestől. Így csökkenthetik mind a konfliktusokat, mind pedig az érzékenyebb vendégek kiesését.