Jóval több fogyott a boltokban az elmúlt két hétben azokból a termékekből, amelyeknek az árát vissza kellett csökkenteni a tavaly októberi szintre - írta a Portfolio. Nagyjából 60-80 százalékos forgalomnövekedés tapasztalható a nagyobb láncoknál, amit nem magyaráz az, hogy egy kicsit többet vesznek az árstopos termékekből a háztartások, hiszen a fogyasztásuk vélhetően nem nőtt.
A Penny esetében átlagosan 60 százalék körül növekedett az árstop által érintett termékek forgalma az előző év ugyanezen időszakához képest és hasonló változást érzékeltek a Tescónál is. A nagyobb CBA-boltoknál jelentős a forgalom növekedése az árstopos termékek körében, míg a kisebb boltokról ez nem mondható el – mondta Fodor Attila, a CBA igazgatója. Az árstop első másfél hetében átlagosan 20-30 százalékos növekedés jellemezte az árstopos termékek forgalmát, ami 10-15 százalékra szelídült.