2020. január 1-jével ha kell rendeleti úton tiltják be a terminálrész használatát, amennyiben nem történik változás, erre tekintettel megindult július 8-án egy normális fapados terminál építése - idézi a politikust az Airportal.
Bár a Magyar Államnak csak szabályozási befolyásolási jogai vannak a repülőtéren, de a kormány rendelkezik megfelelő eszközökkel és ezekkel él is. Példaként említette, hogy leállították azt az építkezést, amely lehetetlenné tenné a terminálok gyorsvasúti megközelítését. A kormány azt is egyértelművé tette a tulajdonos felé, hogy legjobb ha eladja a repülőteret, amennyiben nem képes kezelni a problémákat.
Sok volt a panasz
A diszkont légitársaságok járatainak be- és kiszállítására használt "egyszerűsített beszállítókapukat" az elmúlt időszakban egyre több kritika érte. A magyar és a külföldi utasok panaszáradata mellett kormányzati oldalról is egyre több kifogás érkezett a bádogépülettel kapcsolatban.
A sétálós karámrendszert, vagy ahogy a reptérüzemeltető hívja, "egyszerűsített beszállókapukat" a Malév csődje után, 2012-ben hozta létre a Budapest Airport. Eleinte még a szabad ég alatt, kordonok között, majd később nagy sátrakban végezték a fapados járatok utasainak beszállítását. A reptérüzemeltető 2013-ban cserélte a sátrakat könnyűszerkezetes bádogépületekre, a kordonokat pedig részben fedett folyosókra.