Az üzleti szegmensre koncentrálva indította el csomagszállítási szolgáltatását a Főtaxi. Az azonnali futárposta-szolgáltatás, a Főtaxi Go a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető, egyetlen borítéktól az egytonnás rakományig szinte mindent szállítanak, ráadásul nem csak Budapesten, de az agglomerációban is – így jelentette be a Főtaxi, hogy elindul csomagszállító szolgáltatása.

„A budapesti taxishiány valós probléma, ez a járvány egyik következménye. Egyik napról a másikra tűntek el a turisták és szűnt meg a mobilitás, a taxisok pedig ahogy élték fel a tartalékukat, távoztak a piacról. A 7000-7500 budapesti taxisból lett 4000-4500" - mondta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója a Forbes.hu-nak.

A taxisok egy része a fellendülésnek indult csomag- és ételszállításban talált új munkát. Reich szerint a céget sofőrjeik 30-35 százaléka hagyta el. Akik nem az áruszállításban vagy az ételkiszállításban helyezkedtek el, a tömegközlekedésben vagy egy teljesen új iparágban próbálják ki magukat.

Ezért a vállalat úgy döntött, hogy a járványidőszakot a szolgáltatások fejlesztésére fordítják, ennek első lépéseként a csomagszállításban láttak potenciált. 

A vezérigazgató – aki konkrét rendelési számokat nem említett – azt mondja, az új szolgáltatás után nagyobb az érdeklődés, mint arra előzetesen számítottak.

Flottájukat ezért hamar bővíteni kell majd, ehhez terveik között szerepel elektromos haszongépjármű beszerzése is.

A szolgáltatás díjszabása a kisméretű üzleti csomagok esetén  megegyezik a taxiséval, (vagyis 700 forint alapdíj mellett 75 forint percdíjat és 300 forint kilométerdíjat kell fizetni).

A 4 órán belüli, budapesti kiszállítás nettó 2222 forint; a fővárosi agglomerációban pedig speciális, körzetenként változó díjszabást alkalmazunk

– tette hozzá Reich.

Így a Főtaxi az azonnali csomagküldés piacára lép be, de az ételkiszállítási piac célbavétele egyelőre nincs a terveik között.

Belépnek az autóbérlés piacára is

A csomagszállítás elindítása mellett Reichék a közeljövőben egy másik piacra is belépnek: a hosszú távú autóbérlésére.

„Már több mint száz tisztán elektromos meghajtású taxink van. Szeretnénk az üzleti partnereknek tartós bérleti megoldást nyújtani e-járművekre, akár töltési lehetőséggel együtt. Ezt másfél-két hónapon belül már meg is tehetik. Gondolkozunk még elektromos töltőhálózat telepítésén Budapesten és az agglomerációban. Valamint szeretnénk környezetbarát autómosót és önkiszolgáló kereskedelmi egységet bevezetni – szintén Budapesten és az agglomerációban".

Ezzel szerinte nem a Mol Limo, a Share Now vagy a Greengo konkurenciái lennének. Ők klasszikus rövidtávú bérléssel foglalkoznak. Legfeljebb egy-két órára vagy napra adnak bérbe autókat, mi viszont hónapos időtávot kínálunk. Ha például valaki céges autót cserél, de a szalon csak egy év múlva tudja szállítani az újat, mi erre az évre kínálunk megoldást - mondta a Forbesnak Reich.