Áprilisban 8681 új személyautó talált gazdára a magyar piacon, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly áprilisi adatot. Az év első négy hónapjában pedig több mint 33 ezer új autó került forgalomba, ami 19 százalékos növekedést jelent éves összevetésben - derül ki a Datahouse kedden publikált számaiból. Napi átlagban tehát 275 darab új autót vettek a magyar cégek és magánszemélyek összesen.
A négyhavi eladási adatok alapján a márkarangsort a Suzuki vezeti 3949 autóval - ez azt jelenti, hogy átlagosan naponta - a hétvégékkel együtt - 33 darab Suzukit vettek a magyar vásárlók. A Suzuki után a Ford következik, közel 3400 autóval, a harmadik pedig a Skoda 3107 darabos eladással. A top 10-ben szerepel még az Opel, a Toyota, a VW, a Dacia, a Renault, a Kia és a Nissan.
Márka | Eladás (darab) | Piaci részesedés (százalék) |
SUZUKI | 3949 | 11,96% |
FORD | 3398 | 10,29% |
SKODA | 3107 | 9,41% |
OPEL | 2951 | 8,94% |
TOYOTA | 2492 | 7,55% |
VOLKSWAGEN | 2172 | 6,58% |
DACIA | 2040 | 6,18% |
RENAULT | 1453 | 4,40% |
KIA | 1286 | 3,89% |
NISSAN | 1168 | 3,54% |
Forrás: DATAHOUSE |
Az is kiderül az összesített adatokból, hogy január-áprilisban luxusautókkal is gazdagodott a magyar autópark: Lamborghiniből, Bentley-ből és Ferrariból 1-1 darab került forgalomba.
Magánszemélyeknél más a helyzet
Az előbbi adatok a teljes újautó-piacot mutatják, ezen belül azonban jelentős különbségek vannak a cégek és a magánszemélyek vásárlásai között. Az idei első negyedévben az új autók többségét, 60 százalékát a cégek vették meg, a fennmaradó 40 százalék volt a magánszemélyeké.
Utóbbiak körében pedig szintén a Suzuki volt a legnépszerűbb, majd az Opel, a Toyota, Dacia és a Ford következett. A konkrét modellek közül pedig a Suzuki Vitara, a Suzuki SX4 Cross és a Dacia Duster volt a legnépszerűbb az év első három hónapjában. (A magánszemélyek vásárlásairól és márkarangsoráról itt olvashat.)