A Cargo Közlekedési Kft. által szervezett eseményen hozzátette: a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, "mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota", a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy 40 év.
Az államtitkár szerint ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog a tárca a kormánynak előterjeszteni a témában - írja az MTI.
Kitért arra is, hogy a hetekben kormánydöntés születik majd arról, hogyan valósuljon meg a Hódmezővásárhely-Szeged közötti tram-train projekt, 8 tram-train jármű beszerzése folyamatban van.
Az autóbuszállományról szólva azt mondta, "van hova fejlődni", az állomány több mint 90 százaléka dízelüzemű, és megjegyezte, hogy egyértelműen a CNG (sűrített földgáz) technológiát tartják alkalmasnak a hatékonyabb személyszállítási közszolgáltatáshoz. Beszámolt arról, hogy 2020-ra 750-re szeretnék fejleszteni a mostani 100-200-as állományt. Mint mondta, hansgúlyeltolódást szeretnének elérni, 15-20 százalékra szeretnék növelni az alternatív üzemanyagot használó buszok arányát a jelenlegi mintegy 3 százalékról.
Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára fontosnak nevezte, hogy az elektromos közlekedésbe ne csak az egyre több elektromos autó legyen az utakon, hanem a kapcsolódó iparfejlesztésekbe is proaktívan bekapcsolódjanak a cégek. Az elektromobilitás elterjedését is célzó Jedlik Ányos tervről szólva kiemelte, eddigi talán a legnagyobb eredménye az eletromos autók vásárlásának támogatása, így a magyar vevők összegszerűen megkapják ugyanazt a szintű támogatást, mint Európa bármely országában.
Kitért arra, hogy folyamatban van az elektromobilitási fejlesztések a jelenleginél is átfogóbb szabályozása, a tervek szerint egy nagy törvénycsomagban azt az év végéig nyújtja be a tárca.