A Hungary Airlines tavaly év végén szerezte meg a szükséges hatósági engedélyeket, a hónapokig tartó tanúsítási és engedélyezési folyamatot 2024. december 23-án zárta le a társaság a végrehajtott demonstrációs repüléssel.

Ennek megfelelően az Építési és Közlekedési Minisztérium Légügyi Hatósága kiadta a légijármű üzembentartási engedélyt (AOC) és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt.

Ezutóbbiak elengedhetetlenek a légitársaság működéshez, és megfelelnek a hazai, az uniós és a nemzetközi szabályoknak – írja az Airportal.hu.

Talabos Gábor, a Hungary Airlines üzemeltetési igazgatója a lap érdeklődésére azt nyilatkozta, hogy a légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, ideiglenesen pedig a „HA*” IATA kódot jelölték ki.

A tervek szerint a vállalat február első felében indítja el első saját üzemeltetési áruszállító járatait, melyek kezdetben heten három, később azonban akár öt alkalommal közlekedhetnek Hongkong és Budapest között.

Hozzátette, a járatok a HA-LHU lajstromjellel rendelkező, állami tulajdonú áruszállító repülőgép teljesíti, amelyet már a Hungary Airlines üzemeltet. A tervek szerint a további szükséges engedélyek megszerzését követően fokozatosan visszaállhat az üzemeltetés a szárazföldi Kínában található e-kereskedelmi hubokra, ahonnan már az elmúlt évben is teljesített járatokat a repülőgép a cégcsoport áruival.

Talabos Gábor szerint a tervek között szerepel, hogy a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül, de ezen felül is további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítése érdekében.

A vállalat célja, hogy szabadon is foglalhatók legyenek a kapacitásai a szállítmányozó cégek számára, ami főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek.

Az üzemeltetési igazgató kiemelte, hogy a légitársaság hosszabb távon az e-kereskedelmi áruk mellett a légiáru-szállítás minden szegmensében meg kíván jelenni, és Budapest központtal áruszállító járathálózat üzemeltetését tervezi világszerte, például az Egyesült Államokba is.

Zsebbe nyúlós lesz az idei nyaralás: drágulnak a repülőjegyek

Míg a németeknél és újabban a spanyoloknál is feszül a piac a magas állami költségek miatt, itthon megszűnt a légitársaságokat sújtó extraprofitadó, amit az utasok fizethettek meg. A turizmus már repülőrajtot vett, ám a különadó kivezetésével nem várható a jegyárak csökkenése, viszont a kínálat élénkebb lesz – mondta az Economxnak a légiközlekedési szakértő.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.