Az éttermekben 50 százalékos árkedvezményt kínáló torkos csütörtök célja a magyar gasztronómia és vendéglátás népszerűsítése volt, ezért a Magyar Turizmus Zrt. többféle módon támogatta és összefogta a rendezvényt - emlékeztet a Magyar Nemzet. Utóda, a Magyar Turisztikai Ügynökség azonban, úgy tűnik, nem lát fantáziát a dologban, ezért nem finanszírozza az ezzel kapcsolatos reklámkampányt és tájékoztató honlapot.
A vendéglátósok szakmai szervezete szerint enélkül nem igazán van értelme bevágni az akcióba. Az éttermek egyenként hirdethetnek félárú napot, de ennek a reklámértéke elenyésző a nagy, közös fellépéssel összehasonlítva.
Hátráltatja a torkoskodók napjának megrendezését a szigorodó szabályok is, például az online-pénztárgépek bevezetése. Emiatt évről évre kevesebb vendéglő szállt be az akcióba, pedig rengeteg vendég élt a kedvezményes kóstoló lehetőségével.
A "gasztronómia ünnep" miatti nagy tömeg ugyanakkor gondokat is okozott. A vendéglátósok tapasztalatai szerint a vendégek az elmúlt években egyre türelmetlenebbek lettek a hosszú várakozás miatt, ugyanis a legjobb pincérek és szakácsok jelentős része időközben külföldön keresett munkát, így rosszabb feltételek mellett kellett kiszolgálniuk az enni-inni vágyókat.