Egy 2016-os tanulmány szerint Amerikában 160 milliárd dollárt költöttek a cégek tréningekre és oktatásokra, világszinten pedig 365 millárd dollárt ment el felesleges képzésekre a tavalyi esztendőben, ugyanis a vállalatok nem kaptak cserébe jó eredményt.
Az Antré Akadémia saját kutatása szerint fölöttébb elégedetlen az itthoni döntéshozók 90 százaléka, akik rendszerint vásárolnak tréningeket az alkalmazottaik vagy a csapataik részére. (Ez a legnagyobb veszély a magyar cégek szerint.)
Kapcsolódó
"A leggyakoribb kifogás, hogy a képzéseket tartó tréner, vagy csapat a tréningeket követően azonnal elengedi a résztvevők kezét, és egyáltalán nincs megoldva az utánkövetés kérdése. Így a résztvevők nem, vagy csak minimálisan építik be a gyakorlatba a tanultakat, még akkor is, ha a képzésről elégedetten és motiváltan távoznak" - kommentálta az eredményeket Varga Ida, az Antré Akadémia ügyvezetője.
"Ez egy óriási probléma nem csak Magyarországon, hanem a világ minden pontján - folytatja a szakember. - Egy-egy cég, nagyvállalat sok millió forintot költ el tréningekre, mégis a fent említett problémakör értelmében szinte kidobják az ablakon az oktatásra szánt összeget, mert sem a szervezetben sem pedig az eredményekben nem tudnak pozitív változást elérni."