Némi utánajárással akár 8-10 százalékkal is csökkenthetik az áramkiadásaikat a kis- és közepes vállalkozások. Ehhez nem kell mást tenniük, csak megversenyeztetni a kereskedőket. Az energiaárak szorításában egyre több hazai kkv él versenyképességük növelésének ezen eszközével, sokuk már a 4-5 százalékos spórolás kedvéért is belevág a folyamatba. A siker érdekében azonban figyelni kell a részletekre - hívja fel a figyelmet Kis Gergely, az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt. kereskedelmi igazgatója.

Habár éves áramszámláján milliós megtakarítást csak kevés vállalkozás tud elérni, 100-150 ezer forintot még egy évi 80-100 ezer kilowattóra áramot fogyasztó KKV is foghat villamosenergia-kiadásain. Az egyéb költségek növekedése, a minden szektorban fokozódó versenyhelyzet már ekkora összegért is megmozgatja a cégeket. Öt, de akár még két éve is, sok vállalkozás legyintett évi 100 ezer forint megspórolására; idén viszont már egy ekkora megtakarítás is elég vonzó a vállalkozásoknak, hogy felvállalják a némi extra munkával járó szolgáltatóváltást - ismerteti az elmúlt évek trendfordulását a kereskedelmi igazgató. Kis Gergely szerint ez a tendencia a villamos energia árának várható növekedésével a jövőben erősödni fog.

A nagyfogyasztók már 2003 óta a szabadpiacon kénytelenek beszerezni a felhasznált áramot, a kisebb fogyasztással bíró cégeket viszont alig pár éve kötelezi erre a szabályozás. A kereskedelmi igazgató szerint azonban igazán nagy pezsgést csak az elmúlt évek hoztak a kkv-k piacán. A többek között erre fogyasztói rétegre is fókuszáló, feltörekvő energetikai vállalat tapasztalatai szerint a verseny egyre élesebb a kereskedéssel foglalkozó cégek között is, hiszen mindenki az ügyfélállomány megőrzését és lehetőség szerinti bővítését célozza üzleti terveiben.

Ez viszont remek lehetőséget teremt a kis- és közepes vállalkozásoknak, hogy akár 8-10 százalékkal alacsonyabb árakra szerződjenek 2013-ra. Az Alteo tapasztalatai szerint a kis és közepes vállalkozások köre jelentős potenciált rejt a kereskedőcégek számára. Becslésünk szerint idén már 15-17 ezerre tehető a váltást tervező cégek száma; ez már akkora fogyasztói tömeg, hogy érdemes foglalkozniuk vele az áramkereskedő cégeknek - mutat rá Kis Gergely. Az igények növekedését jól szemlélteti, hogy tavaly alig 8-10 ezer cég váltotta le szolgáltatóját, módosította szerződését - teszi hozzá a kereskedelmi igazgató.