A MarketWatch gyűjtése szerint a most bejelentett felvásárlás olyan nagy méretű, hogy az Amazon eddigi 5 legnagyobb felvásárlásának együttes értékét is meghaladja (legalábbis azokét, amiket a társaság nyilvánosságra hozott) - olvasható a portálon.
Szakértők szerint a legnagyobb e-kereskedelmi cég, az Amazon célja a mostani felvásárlással, hogy a legjelentősebb amerikai városokban jelen legyen a kiskereskedelemben. Cooper Smith, a L2 Inc elemzője úgy vélekedett a MarketWatchnak, hogy a következő 5 évben az Amazon benne lehet a legnagyobb 5 amerikai kiskereskedelmi cég között.
Elemzők felhívják a figyelmet: a mostani felvásárlással az Amazon egy jól ismert márkát szerez meg, és az ügyfélkör jelentős része átfedésben van a saját ügyfélkörével. Emellett a Whole Foods Market vásárlói leginkább a prémium vásárlók, ezeket a magas keresetű, fiatal munkavállalókat igyekszik majd megszólítani az Amazon a fizikai bolthálózaton keresztül.
Az 1980-ban Texasban alapított Whole Foods Market egyébként azzal hirdeti és különbözteti meg magát a piacon, hogy a természetes élelmiszereket részesíti előnyben.