Az irodát a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara működteti, és ebben fogja ellátni a kamarai törvény alapján kötelezően ellátandó és egyéb szolgáltatásait - tájékoztatta a BKIK a Napi Gazdaság Online-t. (Képünk illusztráció.) Ez, az újonnan felállítandó központi szolgáltató iroda folyamatos kapcsolatot fog tartani a kamara kerületi irodáival, így az érdeklődők ezekhez is fordulhatnak majd a kötelező kamarai alapszolgáltatásokról szóló kérdéseikkel.
A Krisztina körúton nyíló képviseletben - napi nyolc órában - többek között jogász, adótanácsadó, pályázatkészítő és a BKIK szolgáltatásai között újdonságként külkereskedelmi szakértő is a hozzájuk forduló vállalkozások rendelkezésére áll majd. Ennek megfelelően a cégek az egyablakos rendszerben gazdasági, pénzügyi, adózási, illetve hitelhez jutási kérdésekben, üzleti partnerkereséshez és pályázatfigyeléshez kérhetnek segítséget, de az iroda szakértői jogi, pályázati, és külkereskedelmi tanácsokkal is szolgálnak.
Fontos tudnivaló, hogy a kamara által nyújtott kötelező szolgáltatásokat azok a vállalkozások vehetik - ingyenesen - igénybe, akik már regisztrálták magukat a BKIK-nál, míg a plusz szolgáltatásokat, mint a jogi, pályázati, vagy exporttanácsadás a kamara önkéntes tagjai számára lesz csak ingyenes, a többieknek fizetniük kell.
"Természetesen nem arról van szó, hogy bárkinek elkészítjük a teljes pénzügyi tervét, de ha egy Budapesten működő vállalat hozzánk fordul egy konkrét kérdéssel, akkor mi tudunk neki segíteni" - kommentálta az iroda megnyitását Szatmáry Kristof, a BKIK elnöke a kamara Budapesti Üzleti Élet elnevezésű magazinjában.